۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۲:۴۴ ب٫ظ

رسانه‌هاي سوريه از كشته شدن 9 نفر از نيروهاي امنيتي در مناطق "المعضميه " و "حمص " به ضرب گلوله‌ افراد مسلح ناشناس خبر دادند و پيكرهاي هفت تن از قربانيان حوادث اخير روز گذشته در شهر "درعا " تشييع شد.

آخرین تحولات امنیتی سوریه

روز گذشته سوريه شاهد تظاهراتي پراكنده در چندين شهر از جمله "درعا " بود ، كه هواداران بشار اسد رئيس جمهوري اين كشور نيز تجمعاتي در حمايت از وي برگزار كردند.

حدود 300 تن از مردم سوريه روز گذشته با تجمع در مقابل دفتر شبكه الجزيره در دمشق نسبت به پوشش جهت دار اين شبكه از حوادث جاري اين كشور اعتراض كردند و تاكيد كردند كه الجزيره روند حرفه‌اي را از دست داده و بايستي از ملت سوريه عذرخواهي كند.

تلويزيون الجزيره قطر كه تحولات سوريه را در صدر اخبار خود قرار داده، سعي در بزرگنمايي تحولات اين كشور دارد.

بر اساس گزارش الجزيره، نيروهاي امنيتي سوريه كه بعد از آغاز اعتراضات اخير در اين شهر ساحلي منتشر شده‌اند؛ روز گذشته پس از گفت‌وگوي "زكريا العقاد " از پزشكان منطقه با تلويزيون الجزيره به منزل وي يورش بردند.

تظاهرات كنندگان شهر بانياس نيز با ابراز نگراني از حمله نيروهاي دولتي به شهر "نوي "، تهديد كردند كه در صورت عدم شكستن محاصره شهر بانياس راه ساحلي آنرا خواهند بست.

بر اساس اين گزارش،‌ ديروز يكشنبه چندين تظاهرات ضد دولتي در شهرهاي مختلف سوريه برگزار شده كه در پي آن نيروهاي امنيتي ده‌ها تن از فعالان سياسي از جمله "منصور العلي " نويسنده سوري را دستگير كردند.

از طرفي دانشجويان دانشگاه‌هاي دمشق و درعا خواستار تحصن دانشجويان و تعطيلي كلاس‌هاي درس شدند. فعالان دانشجويي تداوم اين تعطيلي دانشگاه‌ها تا توقف كامل آنچه سركوب تظاهرات مسالمت آميز از سوي دولت مي نامند، را خواستار شدند.

رسانه هاي غربي شمار كشته شدگان حوادث اخير سوريه كه از پنج هفته گذشته آغاز شده‌ است، 340 نفر اعلام كردند.

 

زمان انتشار : 1390-02-05