۱۳۹۷/۰۷/۱۸
۱۲:۵۷ ب٫ظ

پنجمین جشنواره بین المللی «تراتیل سجادیه» که به مناسبت شهادت حضرت امام سجاد (علیه السّلام) و به همت آستان قدس حسینی برگزار شده بود روز یکشنبه به کار خود پایان داد.

اختتامیه همایش بین المللی تراتیل سجادیه برگزار شد

به گزارش الأمه:

در این جشنواره برخی از شخصیتهای کشورهای مختلف جهان به ایراد سخنرانیهایی با محوریت حضرت امام سجاد (علیه السّلام) پرداختند.
مشاور نخست وزیر فرانسه در سخنرانی خود با اشاره به افزایش تهدیدها و خشونتها و جنایات علیه بشریت از سوی تروریستهایی که متعلق به کشور خاصی نیستند، اما با نام اسلام مرتکب چنین جنایاتی می شوند، گفت: نامه های حضرت امام سجاد (علیه السّلام) رویکردهای ضد خشونت و تهدید ایشان را منعکس می کند.
وی گفت: موضوع بخش آخر رساله حقوق حضرت امام سجاد (علیه السّلام) احترام به اقلیتهای مذهبی است و متون این رساله با برخی منشورهای سازمان ملل در مورد معاهدات منطبق است.
نماینده پارلمان نیجریه نیز در سخنرانی خود گفت: حضرت امام سجاد (علیه السّلام) این حقوق را به عنوان اساس مبارزه با تروریسم و تکفیر و برای اثبات این امر وضع کرده که تروریسم زاده اسلام نیست بله برگرفته از ذهنیتهای بیمار، متکبر و فاسد است.
این جشنواره فعالیتهایی همچون محفل شعری و خواندن اشعاری در توصیف شخصیت امام سجاد (علیه السّلام) تقدیر از برندگان مسابقه داستان کوتاه تراتیل سجادیه و دیگر پژوهشگران و شرکت کنندگان در جشنواره برگزار شد.

 

منبع: العتبه الحسینیه