۱۳۹۷/۰۵/۱۴
۱۲:۱۹ ب٫ظ

در حاشیه نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق از کتاب حزب الله فلسفه قدرت رونمایی شد.

در نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق

کتاب «حزب الله فلسفه القوه» رونمایی شد

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی ایران_دمشق:

در چارچوب فعالیت های جنبی سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب دمشق ، طی برنامه ویژه ای از کتاب حزب الله فلسفه قدرت ( حزب الله فلسفة القوة ) تألیف آقای ناصر قندیل چهره سرشناس سیاسی و رسانه ای لبنان رونمایی شد . این برنامه در سالن اجتماعات کتابخانه ملی اسد محل برپایی نمایشگاه کتاب و با حضور جمعی از شخصیت های سیاسی ، فرهنگی و اهل قلم و با سخنرانی نویسنده کتاب آقای ناصر قندیل و معاون وزیر خارجه سوریه آقای فیصل المقداد برگزار شد و آقایان صالحی نیا رایزن و محمد هادی تسخیری وابسته فرهنگی جمهوری اسلامی ایران نیز حاضر بودند .

 

آقای ناصر قندیل در سخنان خود اظهار داشت سه سال پیش به فکر تألیف این کتاب افتادم و مدت زیادی را به آماده کردن طرح کلی آن اختصاص دادم و با افراد مؤثر متعددی در اینباره گفتگو کردم و نهایتاً در دیداری که با سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله داشتم ، جزئیات برایم روشن شد و تصمیم قطعی به نگارش گرفتم . وی در ادامه هدف از تألیف این کتاب را تبیین و تشریح نقطه قوت و عامل تمایز حزب الله از سایر جنبش های مقاومت و آزادیبخش ملی عربی و اسلامی در دهه های گذشته تاکنون ، اعلام کرد . وی با مروری بر آنچه برحزب الله از لحظه شکل گیری تاکنون رفته ، توطئه هایی که روبرو شده ، دستاوردهایی که داشته و نقش هایی که ایفا کرده ، تأکید نمود حزب الله الگوی منحصر بفردی از یک جنبش مقاومت را ارائه داده است و پیروزی هایی به دست آورده که هیچ یک از جنبش های مقاومت ملی عربی و اسلامی نتوانستند به دست آورند . آقای قندیل افزود هر چند نوع نگاه دینی و پشتیبانی ایران از نقاط تمایز و قدرت حزب الله محسوب می شوند اما عامل اصلی قدرت حزب الله نمی باشند و فلسفه قدرت حزب الله در این است که وقت خود را در تعریف و تعیین راهبرد و بسته کامل تاکتیک ها صرف نکرد بلکه با تعیین هدف نهایی و ثابت ( نابودی اسرائیل ) و تعریف گام اول یا مرحله نخست تاکتیک ، وارد اقدام شد و بر این باور بود که متناسب با شرایط گامی را که باید بردارد و تاکتیک را تعیین می نماید ولی همواره و در هر مرحله ای و تاکتیکی ، هدف نهایی را مد نظر قرار داشت و از مسیر به سوی هدف انحراف نیافت . وی حضور حزب الله در میدان سوریه را نیز از همین منظر تحلیل نمود . آقای قندیل در طول سخنان خود ، چندین بار حمایت جمهوری اسلامی ایران از حزب الله و دفاع از سوریه را با تقدیر و امتنان یادآور شد .

 

   سپس آقای فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه سخنرانی کرد و تأکید نمود اهمیت این کتاب انگیزه وی برای قبول دعوت به سخنرانی در این برنامه بوده است . وی کتاب حزب الله فلسفه القوه را کتابی استثنایی برشمرد که یکی از حساس ترین قضایای سیاسی را بررسی می کند و نویسنده به گونه ای هدفمند و حکیمانه به تحلیل عناصر موضوع مورد بحث می پردازد . آقای فیصل المقداد نیز چند بار از جمهوری اسلامی ایران و نقش آن در سوریه با تقدیر و احترام یاد کرد .

در پایان نیز مراسم امضای کتاب توسط نویسنده انجام شد . یادآور می شود این کتاب در 376 صفحه توسط انتشاراتی الفرات در لبنان چاپ و منتشر شده است .