۱۳۹۸/۰۸/۲۹
۷:۰۹ ق٫ظ

مجری و خبرنگار آمریکایی‌الاصل شبکه «پرس تی وی» با بیان اینکه پس از حملات ۱۱ سپتامبر مسلمانان در معرض اتهام قرار گرفته‌اند، گفت: به عقیده من ریشه اسلام‌هراسی از صهیونیسم و برخی از قدرت‌ها نشئت می‌گیرد که می‌خواهند اسلام را نابود و در امت اسلامی تفرقه‌افکنی کنند.

اسلام‌هراسی از صهیونیسم نشئت می‌گیرد

به گزارش الأمه:

مرضیه هاشمی، مجری و خبرنگار آمریکایی‌الاصل شبکه «پرس تی وی»، در گفت‌وگویی که با ایکنا در حاشیه سی‌وسومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی انجام داد، در پاسخ به سؤالی در مورد اهمیت این کنفرانس گفت: بهترین‌ها در این کنفرانس حضور داشتند تا امت اسلامی را به اتحاد بیشتر‌ تشویق کنند.

هاشمی تصریح کرد: این کنفرانس تبدیل به محلی برای ترویج افکار امت‌اسلامی‌ شده و فکر می‌کنم این کنفرانس بسیار تأثیرگذار و مهم است.

این فعال رسانه‌ای در مورد رشد اسلام‌هراسی در غرب گفت: ریشه اسلام‌هراسی از صهیونیسم و برخی دیگر از قدرت‌ها نشئت می‌گیرد که می‌خواهند اسلام را نابود و در امت اسلامی تفرقه‌افکنی کنند. پس از حملات ۱۱ سپتامبر انگشت اتهام را به سوی مسلمانان می‌گیرند.

وی ادامه داد: آنچه بعد از ۱۱ سپتامبر در عراق و افغانستان دیدیم ادامه این روند است. در واقع کشورهای غربی به بهانه جنگ علیه تروریسم، قصد نابودی جهان اسلام را دارند. هدف از ترویج اسلام‌هراسی در کشورهای غربی هم این است که مردم به اسلام و مسلمانان به دید منفی نگاه کنند.

هاشمی با اشاره به تناقض رفتاری گروه‌های تندرو، در مورد نقش گروه‌های افراطی در رشد اسلام‌هراسی در غرب گفت: در هر‌ دینی افراد متعصب و افراطی وجود دارند. وقتی در مورد گروه‌هایی مانند داعش صحبت می‌کنیم باید بدانیم که این افراد از کلمه «اسلام» استفاده می‌کنند، اما رفتاری خلاف اسلام دارند. در اسلام نمی‌توانید افراد بی‌گناه را بکشید و دزدی یا تجاوز کنید اما این افراد از نام اسلام استفاده می‌کنند و این بسیار خطرناک است.

وی تصریح کرد: دولت‌هایی مانند عربستان سعودی این عناصر خطرناک را رشد می‌دهند و می‌بینیم که چه گروه‌هایی با عربستان متحد هستند. آمریکا متحد عربستان است و این نشان می‌دهد که چه چیزی پشت پرده این گروه‌های افراطی قرار دارد.

هاشمی در پایان در پاسخ به سؤالی در مورد وضعیت مسلمانان در‌ آمریکا گفت: براساس قانون، مسلمانان در انجام اعمال دینی خود آزاد هستند، اما پس از ۱۱ سپتامبر و رواج اسلام‌هراسی از سوی دولت آمریکا، ارائه چهره منفی از اسلام تبدیل به یک رویه شد، ولی این نگاه منفی مانع جلب توجه مردم به اسلام و گرایش به آن نشد. علی‌رغم اینکه به تازگی شاهد حملات جدیدی به اسلام هستیم، اسلام در غرب و آمریکا در حال رشد است.

گفت‌وگو از محمد حسن گودرزی