۱۳۹۷/۰۴/۱۱
۱۲:۰۰ ب٫ظ

استادان تونسی به درج نام «اسرائیل» بدون پسوند اشغالگر در امتحانات تاریخ و جغرافیا دوره لیسانس اعتراض کردند و این امر به توقف تصحیح امتحانات منجر شد.

اعتراض استادان تونسی به درج نام «اسرائیل» در امتحانات دانشگاه

به گزارش الأمه به نقل از شبستان:

 یک دانشگاه در تونس اعلام کرد: عملیات تصحیح امتحانات دوره لیسانس در شهر القصرین به علت درج نام «اسرائیل» در امتحان تاریخ و جغرافیا متوقف شد و این توقف پس از اعتراض های استادان این دانشگاه نسبت به درج نام اسرائیل بدون پسوند اشغالگر بوده است.

«احمد الکحلاوی» رئیس هیئت مقاومت عادی سازی به المیادین گفت: این برنامه ها نشان می دهد که مقامات عالی این کشور به سمت عادی سازی و به رسمیت شناختن اشغالگران اسرائیلی تمایل دارند.

الکحلاوی افزود: استادان محکومیت خود را نسبت به این تحول خطرناک و کسانی که پشت این برنامه ایستادند، اعلام کردند؛ آنها می دانند که مقامات عالی به سمت عادی سازی و به رسمیت شناختن دشمن اسرائیلی گام برمی داند، اما آنها از اعلام این تصمیم می ترسند.

وی ادامه داد:مقامات تونسی تلاش می کنند که تصمیم عادی سازی خود رژیم صهیونیستی را با اجرای این برنامه ها بیان کنند.

رئیس هیئت مقاومت عادی سازی گفت: برنامه شالوم شخصیت های تونسی از جمله سیاستمداران و تجار را رسوا کرد که برای تعامل با رژیم صهیوینستی اعلام آمادگی کردند.

الحکلاوی تاکید کرد: هیئت مقاومت عادی سازی، برنامه های بیشتر دولت را در این مسیر فاش خواهد کرد.

تونس در فوریه گذشته شاهد تظاهرات مردمی برای اعمال فشار بر نمایندگان به منظور تصویب قانون جرم دانستن عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی بود و تاکنون کمیته قانون گذاری مجلس در بررسی آن ناکام بوده است.