۱۳۹۷/۰۸/۱۰
۱۲:۱۷ ب٫ظ

روز یکشنبه 06/08/1397 ، مراسم بازگشایی مجدد موزه ملی سوریه با حضور آقای محمد الاحمد وزیر فرهنگ ، دکتر محمود حمود مدیر کل آثار باستانی و موزه های سوریه ، و شخصیتهای فرهنگی هنری سوری و باستان شناسان برگزار شد .

افتتاح موزه ملی دمشق با حضور وابسته فرهنگی

به گزارش الأمه:

وزیر فرهنگ سوریه در این مراسم گفت : موزه دمشق یکی از بزرگترین و مهمترین موزه های جهان می باشد . و دارای آثاری است که نشان دهنده تلاش سوریها در طول تاریخ و پایداری انها برای حفظ سرزمین خود می باشد .

وی افزود : افتتاح مجدد این موزه در واقع نشاندهنده پیروزی حق بر باطل است .

مدیر کل آثار باستانی و موزه های سوریه نیز در سخنان خود گفت : بازگشایی موزه دمشق ، نماینگر بازگشت حیات فرهنگی در دمشق می باشد . و اهمیت این بازگشایی در این است که بعد از هفت سال بسته بودن بواسط نگرانی از حمله تروریست ها ، امروز این موزه بواسطهء وزارت فرهنگ سوریه و برنامه رشد وتوسعه سازمان ملل افتتاح می شود .

آقای دیوید اکوبیان مدیر برنامه رشد وتوسعه سازمان ملل نیز پیرامون اهمیت این بازگشایی موزه برای سوری ها و تمدن انسانی سخن گفت و افزود : این موزه دارای  قطعات آثار باستانی که دارای قدمت هزاران سال ونشاندهنده تمدن ها مختلفی می باشد . وی همچنین به تلاش های اداره کل آثار باستانی سوریه و سازمان ملل برای بازگرداندن ، آثار باستانی به سرقت رفته ، اشاره کرد.

 

 

منبع: رایزنی فرهنگی ایران_دمشق