۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۷:۵۹ ق٫ظ

مسائل و مشكلات راه‌اندازي تلويزيون مشترك 3 كشور فارسي زبان ايران، تاجيكستان و افغانستان در ميزگردي در دفتر خبرگزاري فارس در دوشنبه مورد بحث و بررسي قرار گرفت

بررسی موانع راه‌اندازی تلویزیون مشترک فارسی زبان در تاجیکستان

در اين ميزگرد "علي‌اصغر شعر دوست " سفير جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان، "حببيب‌الله ناظري " معاون اول رئيس كميته تلويزيون و راديو تاجيكستان، به همراه كارشناسان برجسته مسائل فرهنگي و منطقه‌اي و همچنين خبرنگاران رسانه‌هاي رسمي و مستقل از كشورهاي ايران، تاجيكستان و افغانستان شركت كردند.

سفير ايران در تاجيكستان و نماينده كشورمان در گروه كاري تاسيس تلويزيون مشترك ضمن ارائه گزارشي مفصل راجع به اقدامات انجام‌شده در زمينه اجراي توافقنامه سران اين 3 كشور بر هماهنگي و همكاري بيشتر مسئولان تاجيك و افغان در اجراي تدابير اتخاذ‌شده در چارچوب طرح تلويزيون مشترك تاكيد كرد.

كارشناسان شركت‌كننده در اين ميزگرد نيز با اشاره به گذشت پنج سال از زمان اعلام توافق روساي جمهوري اسلامي ايران، تاجيكستان و افغانستان براي تاسيس اين شبكه تلويزيوني بر ضرورت تسريع در روند راه‌اندازي تلويزيون مشترك تاكيد كردند.

در اين ميزگرد تاكيد شد كه ورود بخش خصوصي در مراحل بعدي راه اندازي تلويزيون مشترك فارسي زبانان، اقدامي موثر در انجام اين توافقنامه خواهد بود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01