۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۰:۲۱ ق٫ظ

نماينده مردم تبريز، آذرشهر و اسكو در مجلس شوراي اسلامي گفت: برقراري روابط ديپلماتيك جمهوري اسلامي ايران و مصر با توجه به شرايط منطقه لازم و ضروري است.

برقراری روابط دیپلماتیک ایران با مصر لازم است

عليرضا منادي روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا، افزود : با توجه به تحولات منطقه و تغيير شرايط سياسي كشور مصر، ايجاد روابط رسمي و نزديك سياسي بين اين كشور و ايران مي تواند بر آينده اوضاع منطقه و معادلات جهاني بسيار تاثيرگذار باشد.

وي اظهار داشت: وزارت امور خارجه ايران در اين زمينه تلاش هايي را آغاز كرده است كه اميدواريم اين رايزني ها و پيگيري هاي سياسي منجر به باز شدن سفارتخانه هاي هر دو كشور در تهران و قاهره شود.

منادي ، از سرگيري روابط سياسي بين ايران و مصر را براي هر دو كشور مهم و فوق العاده مفيد توصيف كرد و گفت: بايد از نقش حساس اين دو كشور در سطح روابط بين الملل به خوبي استفاده شود.

وي اضافه كرد: موقعيت استراتژيك، جمعيت، تاريخ و فرهنگ دو كشور ايران و مصر ، ايجاد روابط تنگاتنگ سياسي بين دو طرف را اجتناب ناپذير كرده و بايد مسوولان هر دو كشور در اين زمينه تلاش هاي مجدانه اي داشته باشند.

منادي ، جمهوري اسلامي ايران و مصر را دو كشور مسلمان بزرگ و تاثيرگذار در جهان و تحولات منطقه بيان كرد كه بايد از اين شرايط و موقعيت به خوبي بهره برداري شود.

 

زمان انتشار : 1390-01-01