۱۳۹۷/۰۴/۱۹
۱۲:۰۳ ب٫ظ

در راستای تعاملات علمی و فرهنگی بین دانشگاه های ایران و اقلیم کردستان  جلسه ای با حضور ریاست دانشکده زبان در دانشگاه راه پرین رانیه برگزار و درمورد برنامه های مختلف علمی و فرهنگی گفتگو شد

برگزاری دوره های آموزش زبان فارسی در دانشگاه راپرین رانیه در اقلیم کردستان

به گزارش الأمه به نقل از رایزنی فرهنگی بغداد:

از جمله مواردی که در این جلسه مطرح شد انجام برنامه های فرهنگی بود که با اعزام تیم نمایش خیابانی(نمایش ئاوات) و اجرای نمایش در  این دانشگاه ؛ برنامه اجرا و مورد استقبال دانشجویان قرار گرفت.

مورد دیگری که در جلسه فوق مطرح شد راه اندازی دوره های آموزش زبان فارسی ویژه اساتید و دانشجویان بود که با پیگیری های انجام شده و مکاتبات صورت گرفته با دانشگاه فردوسی مشهد(مرکز بین المللی آموزش زبان فارسی به  غیر فارسی زبانان) دوره آموزش زبان فارسی صبح سه شنبه 13/4/97 نماینده فرهنگی و مسئولان دانشگاه راپرین دکتر ئاراس و اساتید دانشگاه و مسئولان شهر رانیه(فرمانداری) راه اندازی گردید.

در این دوره بیش از 35 نفر از اساتید دانشگاه ثبت نام و در کلاس آموزش  زبان فارسی شرکت نمودند.

طبق توافقات صورت گرفته قرار است که این دوره ها در صورت استقبال تداوم داشته باشد و در پایان دوره با برگزاری آزمون توسط استاد اعزامی از مشهد ، به فارسی آموزان مدرک تافل اهداءگردد.

همچنین کتب مورد نیاز دانشگاه نیز( 5 جلد کتب آموزشی دکتر قبول همراه با سی دی آموزشی) با هماهنگی های انجام شده تهیه و به دانشگاه ارسال گردید.

لازم به ذکر است که دانشگاه راپرین در حال حاضر با ‌پنج هزار دانشجو و ۲۵۰ استاد در حال فعالیت می باشد.