۱۳۹۷/۰۷/۱۹
۲:۱۶ ب٫ظ

نمایشنامه لیلی و مجنون در کازینو لبنان برگزار می شود. این تئاتر که یک آمیزه هنری ناآشنا است روایتگر داستان عاشقانه معروف بین قیس و لیلی می باشد.

تئاتر لیلی و مجنون در لبنان

به گزارش الأمه:

 

رویدادهای نمایشنامه که برخی شخصیت ها در آن حذف یا اضافه شده اند به سبک نمایش های برادوی اجرا می شود. روی الخوری کارگردان نمایشنامه که همواره سبک برادوی را در تئاترهای لبنانی پیاده می کند مهارت و تبحر خاصی در این زمینه دارد.
موضوع این نمایشنامه داستان بسیار معروفی است که کارگردان آن را به سبک هنری همچون نمایش موزیکال و سیرک درآمیخته و بدین وسیله یک اثر هنری لبنانی با معیارهای جهانی عرضه می کند. فواد یمین یکی از شخصیت های اصلی این نمایشنامه که از ۱۲ تا ۱۴ ماه جاری اجرا می شود به الشرق الاوسط گفت «مخاطبان این نمایش برگرفته از ادبیات عرب زیبا از دیدن صحنه های رقص و آواز به سبک برادوی لذت می برند.»

بازیگران و هنرمندان باتجربه در حوزه رقص و نمایش در این تئاتر بازی می کنند. فواد یمین نقش همسر لیلی (شخصیت ساختگی) را به شکل طنز بازی می کند. نقولا دانیال هم با آواز خوانی در نقش پدر لیلی ظاهر می شود. باسم فغالی طراح لباس این تئاتر در نقش مادر شوهر لیلی و منال ملاط در نقش لیلی و کریستیان ابو عنی در نقش قیس بازی می کنند.
روی خوری کارگردان و مولف و طراح رقص در این اثر است و او در نقش رهبر سیرک ظاهر می شود. ۲۲ ترانه ای که در این نمایشنامه اجرا می شوند به طور اختصاصی برای این اثر نوشته شده اند. نمایشنامه، ارکستری متشکل از ۲۳ نوازنده و ۳۰ هنرمند است که به رقص و آکروبات بازی می پردازند.
یمین می گوید « این تئاتر مجموعه ای از صحنه های موزیکال و رقص و سیرک است که هنرمندان حرفه ای سیرک و شعبده بازی در آن هنرنمایی می کنند. یمین می گوید «نمایش موزیکال لیلی و مجنون چه از نظر مضمون یا از نظر فرم و شکل چندان آشنا به نظر نمی شود. تهیه کنندگان نمایشنامه های این چنینی معمولا پلی بک خوانی را ترجیح می دهند.»

راوی این قصه خود روی خوری (کارگردان) است. او سرنوشت محتوم عاشق و معشوقی را بازگو می کند که داستان عشقشان در تاریخ کهن و نوین ماندگار شد. الیو کلاسی (رهبر اورکستر) آهنگساز ترانه ها است. آنتونی خوری و گروه ادونیس کار ترانه سرایی را به عهده داشتند.

 

منبع: شرق الاوسط