۱۳۹۷/۰۶/۲۵
۱۱:۲۹ ق٫ظ

هم زمان با ماه محرم، صحن‌های حرم امام حسین (ع) برای برپایی مراسم عزاداری سید و سالار شهیدان در تاسوعا و عاشورای حسینی آماده می‌شود.

حرم امام حسین (ع) برای تاسوعا و عاشورا آماده می‌‌شود

به گزارش الأمه:

هم‌زمان با ماه محرم و عزاداری سالار شهیدان، جمع کثیری از زائران حسینی در کربلا حضور یافته و به عزاداری می‌پردازند.

 

 

همچنین با توجه به نزدیک شدن به تاسوعا و عاشورای حسینی، خدمه عتبه عباسیه(ع) و عتبه حسینیه(ع) شبستان و صحن‌های حرمین شریفین را برای عزاداری عاشقان اهل‌بیت(ع) آماده می‌کنند.

 

 

این روزها بین‌الحرمین مملو از عاشقان حسینی است که در هر گوشه و کناری با خواندن زیارت عاشورا و ذکر لبیک یا حسین(ع)  و لبیک یا ثارالله به عزاداری مشغول هستند. همچنین دسته‌های عزاداری امام حسین(ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در اطراف حرم و بین‌الحرمین با نوحه‌سرایی دل حتی افرادی که معنای مدیحه‌سرایی آن‌ها را نمی‌دانند، خون می‌کند.

 

 

حسن الکافی یکی از زائران حسینی که شب گذشته همراه با خانواده به حرم امام حسین(ع) مشرف شده بود، می‌گوید: ما در ایام محرم سعی می‌کنیم بیشتر به کربلا بیاییم. علاوه بر روز اول محرم، پنج‌شنبه و جمعه‌ دهه اول محرم نیز به حرم امام حسین(ع) می‌آییم و عزاداری می‌کنیم.

 

 

وی با بیان اینکه عزاداری برای امام حسین(ع) تنها مختص شیعیان نیست، افزود: در این ایام نه تنها شیعیان بلکه از سایر ادیان نیز به کربلا می‌آیند و معتقدند که عزاداری برای امام حسین(ع) و دادن نذری برای زائران آن حضرت ثواب بسیاری دارد و باید در این ایام، روزی سال خود را از امام حسین(ع) گرفت.

 

 

در باب القبله حرم حضرت عباس(ع) نیز دسته‌های عزاداری پس از ادای احترام به حضرت عباس(ع) به سمت حرم امام حسین(ع) می‌روند و نه تنها دسته‌های عزاداری بلکه سایر زائران نیز یک صدا ندای لبیک یا حسین(ع) را سر می‌دهند و برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) دعا می‌کنند.

 

منبع: فارس