۱۳۹۷/۰۱/۲۹
۳:۰۸ ب٫ظ

حنان ترک: پس از باحجاب شدنم همیشه کشمکشی درمورد درست بودن کارم از لحاظ دینی در درون من وجود داشته است و اینک من با کنار گذاشتن بازیگری به طور کل به این جدال قدیمی خاتمه می دهم.

حنان ترک به حضور خود در عرصه بازیگری خاتمه می دهد

به نقل از سایت خبری المنار «حنان ترک» بازیگر زن مصری، قصد دارد برای همیشه از عرصه بازیگری کنار برود.

این بازیگر که در حال حاضر در مجموعه «خواهر ترزا» به نقش آفرینی می پردازد، اخیرا با پیشنهاد بازی در کاری از «سمیه خشاب» روبرو شده بود که گویا در بخش هایی از آن می بایست آموزه های دین اسلام را زیر پا بگذارد.

وی خود در این خصوص گفته است: من در نقش پیشنهادی از «سمیه خشاب» حضور پیدا نخواهم کرد. چرا که این نقش با پوشش من تضاد دارد. در واقع هیچ فرد نامحرمی نباید به زنان محجبه دست بزند.

«حنان ترک» همچنین در پاسخ به سئوالی از «سمیه خشاب» درمورد این که آیا بازیگری حلال است و یا حرام؟ گفته است: آن چه باعث می شود چیزی حلال و یا حرام بشود، شیوه انجام آن است.

اگرچه پیش از این «حنان ترک» چند بار دیگر تصمیم خود را مبنی بر کنار گذاشتن عرصه بازیگری اعلام کرده بود، اما این بار به نظر می رسد که وی تصمیم جدی و نهایی خود را در این زمینه گرفته است. او خود در این خصوص گفته است: نقش من در مجموعه «خواهر ترزا» آخرین کار هنریم در عرصه سینما و تلویزیون خواهد بود و پس از این کار قصد دارم در عرصه دوبلاژ در نقش یک شخصیت انیمیشی به نام «نونه» حضور پیدا کنم.

وی همچنین در خصوص ترک کردن عرصه بازیگری در سینما و تلویزیون توضیح داد: پس از باحجاب شدنم همیشه کشمکشی درمورد درست بودن کارم از لحاظ دینی در درون من وجود داشته است و اینک من با کنار گذاشتن بازیگری به طور کل به این جدال قدیمی خاتمه می دهم.

شایان ذکر است که نظر و فتواهای بزرگان دینی مصر در زمینه حضور زنان در عرصه بازیگری متفاوت می باشد. برخی از علمای دینی مصر بازیگری را برای زنان به طور کل حرام می دانند و برخی نیز با رعایت شئون اسلامی آن را جایز می دانند.

http://www1.almanar.com.lb/adetails.php?fromval=1&cid=41&frid=41&eid=280931

 

زمان انتشار : 1391-05-18