۱۳۹۷/۰۴/۱۳
۱۱:۱۹ ق٫ظ

وزارت اوقاف مصر طرح خطبه های نماز جمعه به زبان انگلیسی و فرانسوی را در مساجد مناطق گردشگری این کشور به اجرا گذاشت که هدف از این طرح ترویج اسلام اعتدال گرا برای گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی اعلام شده است.

خطبه های نماز جمعه به زبان انگلیسی و فرانسوی در مصر اجرا می شود

به گزارش الأمه به نقل از حوزه:

 وزارت خانه  اوقاف مصر اخیرا تلاش هایی را برای توسعه طرح خطبه های نماز جمعه به زبان انگلیسی و فرانسوی در مساجد به کار گرفته است. هدف از این طرح ترویج اسلام اعتدال گرا و مبارزه با افراط گرایی دینی اعلام شده است.

 محمد مختار جمعه وزیر اوقاف مصر روز 24 ژوئن یک جایزه 60 هزار پوندی (واحد پول مصر) معادل تقریبا 3 هزار دلار برای امامان جماعتی که در امتحان برنامه زبان خارجی که توسط این وزارت خانه برگزار می شود قبول شوند، در نظر گرفته است.

تحت برنامه زبان این وزارت خانه، امامان جماعت و واعظان در جلسات متعددی که برای گرفتن نتیجه در امتحانات لازم است شرکت می کنند. این جلسات بین دو هفته و یک سال، بسته به سطح علمی واعظان طول خواهند کشید و دوره ها توسط اساتید زبان و ترجمه از دانشگاه الازهر ارائه می شوند.

پس از پایان جلسات، وزارتخانه کسانی را که بالاترین نمره را کسب کرده باشند انتخاب کرده و آن ها را به سفرهای تبلیغی برای ارائه خطبه های نماز جمعه به زبان های انگلیسی و فرانسوی در مناطق گردشگری مانند صحرای سینای جنوبی که شهر شرم الشیخ در آن واقع شده و استان دریای سرخ که شهر هورگادا در آن وجود دارد،  می فرستد.

وزارت اوقاف در 9 ژوئن اعلام کرد که 22 امام جماعت انتخاب شده اند تا خطبه های نماز جمعه را به زبان های انگلیسی و فرانسوی در شهرها و استان هایی که قابلیت گردشگری زیادی دارند ارائه دهند. وزارت اوقاف سینای جنوبی نیز سالنی را برای گردشگران در مسجد صحابه، بزرگترین مسجد در شرم الشیخ برای گردشگران اختصاص داده است تا آن ها نیز بتوانند در نماز جمعه شرکت کرده و در مورد تعالیم اسلام اعتدالی و ضدافراط گرایی بیشتر بیاموزند.