۱۳۹۷/۰۲/۲۹
۴:۵۴ ب٫ظ

عمیر بینایون خواننده موسیقی اسرائیلی اخیرا آلبومی را به زبان عربی با هدف تشویق معترضان سوری و براندازی نظام ضد اسرائیلی بشار اسد وارد بازار موسیقی عربی کرده است.

خواننده اسرائیلی برای تشویق معترضان سوری می‌خواند

عمیر بینایون خواننده موسیقی اسرائیلی اخیرا آلبومی را به زبان عربی با حمایت و تایید ایوب القرا عضو کنیست و معاون وزیر با هدف تشویق معترضان سوری و براندازی نظام بشار اسد وارد بازار موسیقی عربی کرده است. روزنامه صهیونیستی «یدیعوت احرونوت» روز چهارشنبه گذشته خبر نشر این آلبوم را اعلام کرده بود که در این آلبوم بر آهنگی بنام «من را زیبا کن» بیشتر از همه تکیه می‌کرد. بینایون در این گزارش فردی ملی‌گرا و متدین معرفی شده است که به جریان دینی راست افراطی «حباد» گرایش دارد. روزنامه احرونوت داستان تولید این آلبوم را اینگونه بیان می‌کند که از چند هفته گذشته ایوب القرا عضو فعال کنیست که فردی عربی دروزی است و در حزب لیکود فعالیت می‌کند، با هدف گسترش شهرک‌سازی‌های اسرائیل  در شمال و جنوب منطقه قدس، پیشنهاد تولید این اثر را به بینایون که او نیز گرایش راست افراطی داشت می‌دهد. همچنین ایوب القرا با جریان‌های اعتراضی سوریه نیز روابط و جلساتی نیز داشته است و آهنگ معروف ضد دولت سوریه بنام «زنگا زنگا» اثر نوی الوش را نیز برای جلب رضایت معترضان ساخته بود. لذا با توجه به وعده او به معترضان سوری برای ادامه این گونه حمایت‌ها، آلبوم عمیر بینایون که چهره‌ای شناخته شده میان معترضان سوری است را عرضه کرد.

بینایون در گفتگو با این روزنامه اعلام امیدواری کرده است که کلمات او بتواند منجر به افزایش قدرت معترضان و سقوط نظام سوریه شود. او با گرته‌برداری از برخی جملات سفر اجتماع عهد عتیق و افزودن جملاتی از خود به آنها در نقد دولت سوریه، اشعار این آلبوم را تولید کرده است. بینایون همچنین گفته است: «بسیار خوشحالم که می‌توانم برای سقوط نظام ضداسرائیلی سوریه قدمی بردارم و در راستای گسترش اندیشه و روح یهود در منطقه اثربخش باشم».

گفتنی است که ایوب القرا اعلام کرده است که خود شخضا تصمیم دارد که نسخه‌های این آلبوم را به تعداد هزاران عدد به کشورهای همسایه همچون ترکیه برده و در آنجا توزیع کند.

زمان انتشار : 1390-01-09