۱۳۹۷/۰۵/۱۷
۱۰:۴۳ ق٫ظ

شبکه الکوثر در جدیدترین مستند خود، روایتی تازه از مبارزه جوانان فلسطینی در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی و اشغال سرزمین پدری‌شان را نقل می‌کند.

از بادبادک‌های آتش‌زا تا لاستیک‌های دودزا

دوربین الکوثر دنبال روش‌های ابداعی مردم غزه برای مقابله

به گزارش الأمه به نقل از ایسنا:

در عصری که رسانه‌های معاند همواره به دنبال سانسور خبری رویدادهایی هستند که برخلاف منافع و سیاست‌هایشان است، بی‌شک رسالت رسانه‌های محور مقاومت همچون رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران بالاخص شبکه‌های معاونت برون‌مرزی سنگین تر خواهد شد. در این راستا، شبکه جهانی الکوثر، با تهیه مستند به روشهای ابداعی و استراتژی جدید مردم غزه در مبارزه با اشغالگری رژیم صهیونیستی می پردازد.

تحولات چند ماه گذشته در غزه نشان می‌دهد که نسل جوان فلسطینی هنوز بر بازگشت به خانه پدری خود مصمم و استراتژی جدیدی را برای اعتراض به اشغال سرزمین و خانه پدری خود در پیش گرفته است. در این استراتژی جدید که در شکل راهپیمایی بازگشت متبلور شد، با روش‌های ابداعی، هزینه‌های سنگینی را بر دوش رژیم اشغالگر می‌گذارند. روش‌هایی مانند استفاده از بادبادک‌های آتش زا و دود لاستیک که زندگی شهرک نشینان اشغالگر را دچار بحران و رژیم صهیونیستی را منفعل کرده است.

علی طریق العوده (در راه بازگشت) مجموعه ای است که در ۱۰ اپیزود ۲۲ دقیقه ای، به زوایای مختلف این استراتژی جدید می پردازد و دوربین الکوثر روش‌های ابداعی مردم غزه برای مقابله با اشغالگران را به تصویر کشید.

 ساخت بادبادک ها از وسائل اولیه، نحوه استفاده از دود لاستیک های فرسوده خودرو برای ایجاد اختلال در دید نظامیان صهیویستی، فعالیت امدادگران فلسطینی، هدف قرار گرفتن خبرنگاران توسط صهیونیست ها در راهپیمایی بازگشت، نقش زنان و کودکان در این راهپیمایی ها از مهمترین محورهای این سری از برنامه های مستند الکوثر هستند. دوربین الکوثر در میان مردم غزه، عشق  و علاقه به وطن و بازگشت به خانه را به صورت مستند ضبط می‌کند و استقامت پایان ناپذیر این مردم مظلوم را ثبت می‌کند. این مستند به زودی در کنداکتور  پخش الکوثر قرار می گیرد.

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند تا بر حق قانونی خود برای بازگشت، پایان محاصره غزه و توقف جنایات رژیم صهیونیستی تاکید کنند و تا به امروز هر هفته، جمعه ها این راهپیمایی ها به شکلهای مختلف وبا حضور صدها هزار نفری ادامه دارد. و از آن زمان تاکنون صدها فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و هزاران تن نیز زخمی شدند.