۱۳۹۸/۱۱/۲۳
۹:۴۷ ق٫ظ

دومین جشنواره گردشگری زمستانی، با حضور سیده مژگان مصطفوی معاون مالی، اداری و گردشگری وزارت اطلاعات و فرهنگ٬ محمد طاهر زهیر والی بامیان، ، برخی مسوولان ادارات دولتی، ورزش‌کاران، فرهنگیان، هنرمندان و رسانه‌ها 98 افتتاح شد. این جشنواره از 15 بهمن الی 15 اسفندماه سالجاری ادامه دارد.

دومین جشنواره گردشگری زمستانی در بامیان آغاز شد

به گزارش الأمه:

والی بامیان در مراسم‌ افتتاح این جشنواره گفت: بامیان یکی از ولایت های افغانستان است که در آن بیشترین جشنواره‌های فرهنگی، هنری و ورزشی راه‌اندازی می‌شود و با راه‌اندازی جشنواره گردشگری زمستانی، ما شاهد پذیرایی از گردشگران بیشتر در بامیان استیم.

در همین رابطه معاون مالی، اداری و گردشگری وزرات اطلاعات و فرهنگ، با تبریک دومین جشنواره گردشگری زمستانی، سفرش به بامیان، فرستادن پیام امیدبخش از افغانستان و بامیان به جهان عنوان کرد و بر ایجاد، زیرساخت‌های گردشگری، بازار استاندارد و خدمات آنلاین گردشگری تأکید کرد.

 در این برنامه، شعرا، اشعار شان را دکلمه کردند، خانه فرهنگ بامیان تیاتر اجرا کرد و دمبوره‌نوازان دمبوره نواختند.
به گفته مسوولان بامیان٬ در یک‌ماه آینده، برنامه‌های مختلف از قبیل بازی‌های روی یخ (هاکی و کرولینگ)، مسابقات اسکی، بزکشی و اسپ‌دوانی و نمایشگاه‌های عکاسی و خطاطی، صنایع‌دستی و غذاهای محلی در این ولایت برگزار می‌شود.

 

منبع: آژانس باختر