۱۳۹۷/۰۸/۱۴
۷:۲۸ ب٫ظ

انتشارات دارالساقی روز ۱۱ دسامبر سال ۲۰۱۸، هجده داستان منتشر نشده از نویسنده بزرگ عرب نجیب محفوظ، تحت عنوان «زمزمه ستارگان» را منتشر می‌کند.

«زمزمه ستارگان» ۱۸ داستان منتشر نشده نجیب محفوظ

به گزارش الأمه:

 این ۱۸ داستان برای اولین بار به همت محمد شعیر نویسنده مصری، در یک کتاب جمع‌آوری شده‌است، که در سالروز تولد نجیب محفوظ این نویسنده مشهور جهان عرب در ۱۱ دسامبر آینده توسط این انتشارات منتشر می‌شود.
(هدی) دختر نجیب محفوظ به رسانه‌های مصری گفته‌است که او بهترین پیشنهادها از سوی بزرگترین انتشارات جهان عرب و مصر را برای اثر جدید پدرش دریافت کرده‌است، اما دلیل انتخاب انتشارات دار الساقی برای این چاپ این اثر را حفظ حقوق مالکیت عنوان کرد.
این اولین بار نیست که محفوظ آثار خودش را در لبنان منتشر می‌کند.
وی در قید حیاتش، علی‌رغم چاپ رمان «فرزندان محله ما» در صفحات روزنامه الاهرام به صورت متوالی، آن را در بیروت چاپ کرد، که باعث بحث و جدل‌های فراوانی در جامعه شد.
این کتاب که از سوی دارالآداب در بیروت منتشر شده بود توانست پس از سالیان دراز آن هم در اواخر سال ۲۰۰۶ از سوی انتشارات «دار الشروق» در مصر منتشر شد.
رمان‌های جدید محفوظ که در روزهای آتی منتشر خواهد شد، در اواخر دهه نود و مخصوصاً بین ۹۳ تا ۹۴ میلادی نوشته شده و در مجله «نص الدنیا» به صورت پراکنده منتشر شده بود اما هنوز به عنوان یک کتاب منتشر نشده‌است.
«زمزمه ستارگان»، عنوان یکی از داستان‌های این کتاب است و به منظور تجدید خاطره با عنوان رمان معروف این نویسنده به نام «نجوای جنون» نامگذاری شده‌است.

 

منبع: شرق الاوسط