۱۳۹۷/۰۳/۰۳
۱۱:۵۶ ب٫ظ

دولت فنلاند از نظر مالي به كمك فيلم‌سازان و هنرمندان كشور خود مي‌آيد تا به شكوفايي دو صنعت سينما و تلويزيون كمك كند و رونق تازه‌اي به محصولات بومي بدهد و در اين طرح جديد حمايتي، توليد فيلم‌هايي براي مخاطب كودك و نوجوان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

سینمای کودک در اولویت حمایت مالی دولت فنلاند

فيلم سازان فنلادي امسال براي توليد محصولات خود از يك سوبسيد 35 ميليون استفاده مي‌كنند كه از سوي دولت در اختيار آن‌ها گذاشته مي‌شود.

بنياد ملي فيلم فنلاند اين كمك مالي را به فيلم‌سازان كشور مي‌كند و قرار است مبلغ فوق به صورت مساوي در اختيار هنرمندان قرار گيرد.

مديران بنياد ملي فيلم فنلاند مي‌گويند حدود 28 ميليون از اين رقم، در خدمت توليد فيلم‌هاي سينمايي و مجموعه‌هاي تلويزيوني قرار خواهد گرفت.

2 ميليون دلار به بازسازي و ديجيتالي كردن سالن‌هاي نمايش اختصاص خواهد يافت و بقيه اين رقم صرف امور توزيع محصولات سينمايي خواهد شد.

در طرح جديد دولت براي كمك مالي به صنعت سينماي كشور، توليد فيلم‌هايي براي مخاطب كودك و نوجوان از اهميت ويژه‌اي برخوردار است.

مسئولان رسمي مي‌گويند طي پنج سال گذشته رقم كمك‌هاي مالي دولتي به توليدات بومي، يك افزايش 16 ميليون دلاري داشته است.

منتقدان سينمايي اظهار اميدواري مي‌كنند اين كمك‌هاي مالي باعث توليد فيلم‌هايي با كيفيت بالاتر شود.

صنعت سينماي فنلاند مي‌گويد كمك‌هاي مالي دولتي به آن‌ها كمك مي‌كند تا فيلم هاي خود را با آرامش خاطر بيشتري تهيه و توليد كنند و مجبور نباشند در ساخت آن‌ها عجله و شتاب كنند.

طولاني‌تر شدن زمان فيلم‌برداري فيلم‌ها باعث مي‌شود تا عوامل توليد مدت زمان بيشتري مشغول كار باشند و دوران بيكاري‌شان كوتاهتر شود.

فيلم‌هاي فنلاندي از آغاز سال جديد ميلادي تابحال بيش از 400 هزار بليط در جدول گيشه نمايش فروش داشته‌اند و اين يك خبر خوش براي سينماي فنلاند است.

سهم محصولات داخلي در اين جدول حدود 40 درصد از كل فروش بليط سينماها بوده است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-26