۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۰:۰۷ ق٫ظ

این پایگاه اینترنتی-تحلیلی در ادامه می نویسد: حتی اگر مقامات ناتو کمک های خود را به مخالفین قذافی افزایش دهند، تضمینی وجود ندارد که اصلاحات معنادار در این کشور ایجاد شود. البته به نظر نمی رسد که انقلابیون حمایت قابل توجه ناتو را در مناطق غربی که زادگاه قذافی است، داشته باشد و مز

سیاست دوگانه ناتو در لیبی؛ از اهداف جنگ طلبانه تا حمایت از مخالفان

یک پایگاه اینترنتی-تحلیلی در گزارشی با اشاره به سیاست دوگانه ناتو در لیبی نوشت: ناتو از طرفی در پی حمایت از مخالفین قذافی و از طرفی دیگر به ادامه جنگ در این کشور می اندیشد.

 آنتی وار در گزارشی نوشت: جنگ ناتو در لیبی تقریبا دو ماه است که آغاز شده، اما هیچ پایانی برای این جنگ وجود ندارد؛ مخالفین رژیم معمر قذافی شرق لیبی را تحت تصرف خود در آوردند و مزدوران قذافی بر غرب این کشور مسلط هستند و این موضوع ناتو را وارد یک معمای بزرگ کرده که به نظر می رسد این بن بست همچنان بی پایان و غیرقابل حل باشد.

به نوشته آنتی وار، مقامات ناتو از طرفی اعلام می کنند که به منظور پایان دادن به جنگ لیبی، حمایت های خود را از مخالفین قذافی افزایش می دهند اما از طرفی مقامات سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در پی پایان دادن به جنگ نیستند.

این پایگاه اینترنتی-تحلیلی در ادامه می نویسد: حتی اگر مقامات ناتو کمک های خود را به مخالفین قذافی افزایش دهند، تضمینی وجود ندارد که اصلاحات معنادار در این کشور ایجاد شود. البته به نظر نمی رسد که انقلابیون حمایت قابل توجه ناتو را در مناطق غربی که زادگاه قذافی است، داشته باشد و مزدوران دیکتاتور لیبی توانایی دفع این حملات را دارند.

 

از سوی دیگر احتمال می رود که شورای امنیت سازمان ملل مخالفت خود را با افزایش حملات به لیبی اعلام کند، زیرا در قطعنامه های پیشین حملات زمینی ذکر نشده است.

همچنین "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در مصاحبه اخیر خود با سی. ان. ان. اعلام کرده است: در صورت "پایان دادن به تمام حملات علیه غیر نظامیان"، "دسترسی فوری و بلامانع به کمکهای انسانی"، و "عقب نشینی نیروهای دولتی به پایگاهها و پادگانها" ماموریت ناتو در لیبی پایان می یابد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01