۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۱:۲۲ ق٫ظ

رئيس‌جمهوري عراق اعلام كرد كه اين كشور به خريد تسليحات نظامي از روسيه علاقه‌مند است، چرا كه سلاح‌هاي روسي ارزان قيمت و درعين حال قابل اطمينان هستند.

طالبانی: عراق از روسیه تسلیحات نظامی می‌خرد

به نقل از خبرگزاري «اينترفكس»، "جلال طالباني " رئيس‌جمهوري عراق اعلام كرد كه كشورش به خريد تسليحات نظامي از روسيه علاقه‌مند است.

رئيس‌جمهوري عراق روز سه‌شنبه بعد از ملاقات با "سرگئي لاوروف " وزير امور خارجه روسيه در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در اين خصوص گفت: مسلما ما از روسيه سلاح خواهيم خريد، براي اينكه تسليحات نظامي روسيه ارزان قيمت و در عين حال قابل اطمينان هستند.

اين در حالي است كه وزير خارجه روسيه نيز روز گذشته در كنفرانس مطبوعاتي در بغداد اعلام كرده بود كه كشورش آمادگي آن را دارد تا همكاري‌هاي نظامي-فني خود با عراق را فعال سازد.

وي گفت: ما آمادگي آن را داريم تا همكاري‌هاي خود با دولت عراق را در عرصه‌هاي مختلف، از جمله در زمينه نظامي-فني توسعه دهيم.

لاوروف همچنين اعلام كرد كه در ملاقات با نخست وزير عراق، پيام "دميتري ميدويديف " رئيس‌جمهوري روسيه را به اطلاع وي رسانده است. وي گفت: اميدوارم اين پيام بلافاصله در سايت ويكي ليكس منتشر نشود.

لاوروف روز سه‌شنبه در جريان سفر كوتاه كاري به عراق با "جلال طالباني " رئيس‌جمهوري، "نوري المالكي " نخست وزير و "هوشيار زيباري " وزير امور خارجه اين كشور ديدار و گفت‌وگو كرد.

وزارت امور خارجه روسيه پيش از اين اعلام كرده بود كه در جريان اين مذاكرات توسعه همكاري‌هاي اقتصادي-بازرگاني، نظامي-فني و همكاري‌ها در عرصه انرژي بين روسيه و عراق مورد بررسي طرفين قرار خواهد گرفت.

 

زمان انتشار : 1390-01-01