۱۳۹۷/۰۷/۱۹
۳:۰۰ ب٫ظ

جشنواره سینمایی «فلسطین» امروز فعالیت خود را با شرکت ۲۴ فیلم بلند و کوتاه در دوحه آغاز کرد.

«فلسطین» از منظر هنر هفتم

به گزارش الأمه:
 شماری هنرمندان کشورهای عربی و غربی، جشنواره های و روزهای سینمایی مختص به تولید فیلم سینمایی سینمایی مانند جشنواره «سینمایی فلسطین» در تورنتو و جشنواره «سینمای فلسطین» در بروکسل را می شناسند و امروز شهر دوحه قطر شاهد برگزاری جشنواره مشابهی است تا نخستین جشنواره«سینمای فلسطین» را ب حضور فیلم هنرمندان کشورهای مختلف جهان با محوریت فلسطین برگزار کند. این جشنواره از امروز (چهارشنبه 18 مهر مطابق با 10 اکتبر) با فیلم «واجب» به کارگردانی «ماری جاسر» آغاز می شود و تا 16 اکتبر ادامه دارد و در این جشنواره  24 فیلم مستند، روائی و انیمیشن شرکت می کنند.

«رفیقا العریدی» تهیه کننده این جشنواره در گفتگوی با العربی الجدید، گفت: ما مردم را گردهم می آوریم تا برای آنها داستان هایی واقعی را در قالب فیلم روایت کنیم و قلب و وجدان از عبور از یک داستان نزدیک کنیم.

 لعریدی افزود: جوایز در جشنواره های و انجمن ها برای سینماگران با هدف شبکه سازی، آشنایی سازی، توسعه و حمایت و تامین مالی انجام می گیرد و این مسئله بدون شک انگیزه مهمی است، اما مردم مختلف هدف هستند و ما مخاطبانی را هدف قرار می دهیم که ما و داستان ها را دوست دارند.

وی گفت: این جشنواره به روایت مشکلات و مسایل مختلف مردم فلسطین از لنز دوربین سینماگران و در قالب فیلم های کوتاه و بلند می پردازد، فیلم های شرکت کننده در این جشنواره از کیفیت بالایی برخوردارند.

العریدی درباره فیلم های شرکت کننده و کارگردان حاضر در این جشنواره، گفت: به طور مستقیم با کارگردان ها در فلسطین و کشورهای دیگر ارتباط برقرار کردیم و همگی از حضور در این جشنواره استقبال کردند و تلاش کردند تا فضای ویژه ای را برای علاقه مندان سینما فراهم کنند تا زمینه مشترکی برای گفتگو بین فرهنگ های متعدد به وجود آورند و همچنین در تقویت فرهنگ سینما در قطر کمک کنیم.

وی گفت: انتخاب فیلم ها برپایه تنوع داستان ها و قالب های تاریخی، اجتماعی، کمدی، انیمشین بوده است تا پاسخی بر توجه علاقه مندان سینمایی باشد.
 
 
منبع: خبرگزاری تقریب