۱۳۹۷/۰۷/۰۹
۷:۱۰ ب٫ظ

شیخ الازهر گفت: قدس فقط در حکومت مسلمانان از امنیت و صلح بهره مند بوده است و ما تاکید می کنیم که قدس باید زنده و پایدار بماند و به خواست خدای متعال ما آن را از دست غاصبان پس می گیریم.

شیخ الازهر:

قدس را از غاصبان پس می‌گیریم

به گزارش الأمه:

 احمد الطیب شیخ الازهر امروز جمعه در تلویزیون مصر گفت: مسئله قدس نباید فراموش شود و ما از این رو در کنفرانس جهانی یاری قدس، سال 2018 را سال یاری قدس اعلام کردیم و تصمیم گرفتیم ماده ای درسی نیز با موضوع قدس در مراکز آموزشی الازهر گنجانده شود تا آگاهی و دانش دانشجویان و اساتید الازهر درباره قدس افزایش یابد و ما تاکید می کنیم که قدس باید زنده و پایدار بماند و به خواست خدای متعال ما آن را از دست غاصبان پس می گیریم.

وی افزود: به تازگی پنجاه خانواده اهل بیت المقدس به اتهام نداشتن مجوز ساخت از منازل خود بیرون رانده شده اند و بدین ترتیب تمام خانواده های قدس در معرض آوارگی قرار دارند و به زودی این اتفاق خواهد افتاد و زنان و کودکان اهل قدس آواره خواهند شد و این نشان می دهد که ما در عصر آزادی و حقوق بشر زندگی نمی کنیم و تمام اینها شعارهایی توخالی است که تحت تاثیر سیاست های استبدادی است که به وسیله آن حقوق ضعیفان و فقرا و آوارگان پایمال می شود.

شیخ الازهر گفت: قدرت رژیم صهیونیستی به خاطر ضعف ما مسلمانان است و این ضعف نیز در درجه اول به خاطر اختلافات و دو دستگی است؛ اما باید به خارش داشت که قدس در طول تاریخ فقط در حکومت های اسلامی از صلح برخوردار بوده است و هنگامی که از دست مدیریت مسلمانان خارج شد قتل و کشتار در آن به راه افتاد و اشغالگران مردم این سرزمین را کشتند تا بیگانگان جای آنها را بگیرند.

الطیب در ادامه خاطر نشان کرد: اسلام با صلح به قدس وارد شد تا با کشتار و حصار شهر قدس نسز با صلح برداشته شد به این صورت که مردم قدس که مسیحیان و برخی یهودیان بودند درخواست مصالحه با مسلمانان را مطرح کردند.

شیخ الازهر در ادامه سخنان خود در بیان تاریخ قدس گفت: با ورود فرنگی های صلیبی به قدس در سال 1099 صلیبی ها بیرق پاکساز بیت المقدس یا تطهیر قبر حضرت مسیح را برافراشتند؛ اما در واقع هدف آنها نسل کشی مسلمانان بود و در این راستا فقط در یک روز 3000 مسلمانان را کشتند و اسب های آنها در میان دریای خون تاخت و تاز کرد و تمام شهر غارت شد و همین جنایت هنگامی که قدس به دست بریتانیا افتاد تکرار شد و آنها بر اساس خشم دینی با این شهر برخورد کردند و حکومت صلیبی ها 88 سال بر این شهر ادامه داشت و در سال 1187 صلاح الدین آنها را از قدس بیرون کرد و قدس بار دیگر به دست مسلمانان افتاد.

وی در پایان سخنان خود گفت: حکومت اسلامی بر بیت المقدس تا سال 1917 ادامه داشت و در آن زمان بار دیگر قدس مستعمره انگلستان.

 

منبع: حوزه نیوز