۱۳۹۷/۰۳/۰۵
۸:۳۴ ب٫ظ

تعداد توريست هاي موسوم به گردشگر تلوزيون يا تي وي توريست که نوعي توريسم وابسته به مکان ها و مقاصد خاص وابسته به نمايش هاي تلوزيوني است در بريتانيا با استقبال بي سابقه اي مواجه است که اين صنعت را مديون سريال هاي موفق تلوزيوني نظير صومعه دانتون است

محبوبیت سریال‌های تلوزیونی و رشد توریسم لوکیشن در بریتانیا

تعداد توريست هاي موسوم به گردشگر تلوزيون يا تي وي توريست که نوعي توريسم وابسته به مکان‌ها و مقاصد خاص وابسته به نمايش هاي تلوزيوني است در بريتانيا با استقبال بي‌سابقه‌اي مواجه است که اين صنعت را مديون سريال هاي موفق تلوزيوني نظير صومعه دانتون است.

سريال تلوزيوني «صومعه ابي» که در قلعه «هايکلرک» در برکشاير انگلستان فيلمبرداري شده از زمان آغاز پخش اين سريال در تلوزيون با افزايش بازديد کنندگاني مواجه شده است که طبق بررسي هاي موسسات توريستي بريتانيا انتظار مي رود امسال به ميزان 400 درصد بر تعدادشان افزوده شود.

مقصد توريسم تلوزيوني ديگري که شاهد افزايش بي سابقه بازديد کنندگان است، «جزيره بري» واقع در جنوب ولزاست که به سبب ساخت دو فيلم تلوزيوني يکي به نام« انسان بودن» و ديگري يک فيلم کمدي با عنوان «گاوين و استيسي» هزاران نفر را به سوي خود جذب کرده است.

طبق بررسي هاي انجام شده از سوي يک موسسه تحقيقات رسانه اي با شرکت 2025 نفرشرکت کننده ، مقاصد توريستي ديگري نيز به دليل نمايش درتلوزيون مورد توجه قرارگرفته و بهره مند شده اند. اين نواحي ديگر شامل روستاهاي باکس و نستون در ويلشاير و نيز منطقه کارديف به دليل لوکيشن فيلمي به نام دکترهو، روستاي ترويل در بوکينگ همشاير و همچنين منطقه براسري بلانک در بريستول به خاطرمحبوبيت لوکيشن فيلم رستوران ريموند بلنک است.

همچنين از فيلم هاي ديگري که با نمايش لوکيشن هاي جالب، انگيزه سفر را در بينندگان خود ايجاد کرده اند، مي توان به کليساي جامع گلوکستردر فيلم هاي هري پاتراشاره کرد.

«مارک روتري» مدير عامل موسسه تحقيقاتي ياد شده درهمين زمينه مي گويد:«در شرايطي که به نظر مي رسد تماشاي تلوزيون سبب توقف سفر به نواحي روستايي و خارج از شهرها مي شود اين تحقيقات نشان مي دهد که عشق ما به فيلم و برنامه هاي تلوزيوني ساخت بريتانيا واقعا صنعت توريسم بريتانيا را رشد و رونق داده است.»

وي با اشاره به فيلم ها و لوکيشن هاي مشهور مي افزايد:«اين لوکيشين ها انتخاب جالبي است براي خانواده ها تا روزخوشي را در خارج از شهر بگذرانند و خوشبختانه ارتباط اين مناطق با موضوعات فيلم ها ميل و انگيزه مردم را به شناخت و کشف بيشتر ميراث و جذابيت هاي بريتانيا افزايش داده است.»

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01