۱۳۹۸/۰۱/۲۱
۸:۳۶ ق٫ظ

مسابقه بین المللی حفظ و قرائت و تجوید و تلاوت قرآن کریم با حضور قاریان و حافظان ۸۰ کشور جهان آغاز می شود.

مسابقه بین المللی حفظ قران کریم در کویت کلید می خورد

به گزارش الأمه:

 شیخ «ناصر صباح الاحمد» معاون اول نخست وزیر و وزیر دفاع کویت فردا (سه شنبه 20 فروردین 1398) دهمین دوره مسابقات بین المللی حفظ و قرائت و تجوید و تلاوت قرآن کریم را با نظارت شیخ«صباح الاحمد الجابر الصباح» امیر کویت افتتاح می کند.

این مسابقات قرآنی از روز 20 تا 28 فروردین با حضور حافظان و قاریان 80 کشورجهان برگزار خواهد شد.

«فهد الشعله» وزیر اوقاف و امور اسلامی کویت در بیانیه مطبوعاتی گفت: جایره بین المللی مسابقات بین المللی حفظ و قرائت و تجوید و تلاوت قرآن کریم با هدف آشنا کردن امت اسلامی و عربی با قراءات قرآنی و نشان دادن نقش ائمه قراءات و پژوهشگران علوم قرآن و ترغیب نسل مسلمان به حفظ کتاب الهی در مطالعه علم قراءات برگزار می شود.

از سوی دیگر، «عبدالحمید المطیری» رئیس کمیته رسانه این مسابقات گفت: برای آغاز این رویداد قرآنی مهم جهانی همه آمادگی ها انجام شده است.

المطیری افزود: برگزارکنندگان این مسابقات از ابتدا اهداف خود را با دقت زیاد تعیین کردند. ترویج روح رقابت مثبت در حفظ قرآن کریم، تشویق برای تلاش بیشتر و زمان گذاشتن برای حفظ و تلاوت، تشویق نسل در سطح مختلف برای پایبندی به مضامین دینی، درک وظایف شان به سمت اعتقاد اسلامی، افزایش تعداد حفاظ و تکریم و توجه به آنها از اهداف این مسابقات است.

در همین حال، بخش جدیدی در مسابقات امسال به حافظان نوجوان اختصاص دارد. همچنین جوایز برگزیدگان این مسابقات تا 167 هزار دینار کویت ( نزدیک به 548 هزار دلار آمریکا) افزایش یافته است.

 

منبع: شبستان