۱۳۹۹/۰۳/۲۷
۱۰:۲۰ ق٫ظ

پس از ماه‌ها تعطیلی صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا، کشور مصر از روز اول ژوئیه (۱۱ تیر) با بازگشایی فرودگاه‌ها بار دیگر پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود.

مصر پذیرش گردشگر خارجی را از سر می‌گیرد

به گزارش الأمه:

محمد منار وزیر سازمان هواپیمایی مصر روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری اعلام کرد پروازهای بین‌المللی بین مصر و کشورهایی که حریم هوایی خود را بازگشایی کرده‌اند، از سرگرفته خواهد شد.

کشور مصر از ماه مارس (اسفند-فروردین) برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، ضمن توقف پروازها، اماکن باستانی و تاریخی، موزه‌ها و هتل‌های این کشور را نیز تعطیل کرد.  

لازم به ذکر است با از سرگیری پروازهای بین‌المللی، تنها سه منطقه دریای سرخ، سینای جنوبی و مَرسی مَطروح که به استراحتگاه‌های ساحلی خود معروف هستند، مجاز به پذیرش گردشگر خواهند بود.

به گفته خالد العنانی وزیر گردشگری و آثار باستانی مصر، دلیل انتخاب این سه منطقه آن است که ساحلی بوده، از مراکز تراکم جمعیت فاصله دارند و پایین‌ترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند.

دیگر جاذبه‌های گردشگری کشور مصر از جمله مجموعه اهرام جیزه، موزه مصر در قاهره و معبد باستانی کارناک نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.

وزارت بهداشت مصر تاکنون حدود ۴۳ هزار مورد ابتلا به کرونا و یک هزار و ۵۰۰ مورد مرگ و میر ناشی از این ویروس را گزارش کرده است.

احیای صنعت گردشگری در دوره پساکرونا 

با توجه به آن که هنوز واکسنی برای کرونا ساخته نشده و روشن نیست تهدید این مهمان ناخوانده تا چه زمانی ادامه داشته باشد، کشورها به کاهش تدابیر سفت و سخت پیشگیرانه روی آورده و با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در صدد بازگشایی حوزه‌های مختلفی برآمدند که همگی تحت تاثیر این همه‌گیری دست از فعالیت کشیدند. صنعت گردشگری که یکی از منابع کسب درآمد برای دولت‌ها به شمار می‌رود نیز از این قاعده مستثنی نماند.    

کشور یونان پس از سه ماه، از امروز مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی گردشگران خارجی از حدود ۳۰ کشور باز کرد.

به گزارش ایرنا، درباره سرنوشت گردشگری در ایران نیز خبرهای جدیدی به گوش می‌رسد. علی‌اصغر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، امروز (یکشنبه) گفت: با اقدامات و برنامه‌ریزی‌هایی که انجام شده، گردشگری با سرعت مناسب به وضعیت قبل از کرونا بازمی‌گردد.

مونسان در جلسه شورای هماهنگی تشکل‌های صنعت گردشگری که با حضور جمعی از مدیران این وزارتخانه، معاون گردشگری کشور، مدیران کل معاونت گردشگری، نمایندگانی از بخش خصوصی و مدیران تشکل‌های حرفه‌ای صنعت گردشگری در سالن فجر این وزارتخانه برگزار شد، با بیان این که به دنبال این هستیم تا شرایط برای حضور مجدد گردشگران خارجی در کشور فراهم شود، افزود: تلاش می‌کنیم در صورت امکان از تیرماه مرزها برای ورود گردشگران خارجی به کشور باز شود.

 

منبع: ایرنا