۱۳۹۷/۰۱/۲۷
۵:۱۵ ب٫ظ

وی گفت که آمریکا علاوه بر شناسایی این انقلاب باید از هواپیماهای با پرواز پائین علیه نیروهای وفادار به معمر قدافی حاکم لیبی استفاده کند.

مک کین خواستار شناسایی انقلاب لیبی از سوی آمریکا شد

یک سناتور سرشناش جمهوریخواه آمریکا خواستار به رسمیت شناختن انقلاب مردم لیبی از سوی ایالات متحده شد.

به نقل از رویترز، "جان مک کین" به عنوان نخستین مقام بلندپایه آمریکایی است که از آغاز ناآرامی ها در لیبی از شهر بنغازی مقر انقلابیون دیدار می کند از کشورش خواست تا "شورای ملی انتقالی" را به رسمیت بشناسد.

وی گفت که آمریکا علاوه بر شناسایی این انقلاب باید از هواپیماهای با پرواز پائین علیه نیروهای وفادار به معمر قدافی حاکم لیبی استفاده کند.

جان مک کین از دولت باراک اوباما خواست تا با به رسمیت شناختن شورای انتقالی لیبی به عنوان صدای حقیقی مردم این کشور، دارایی های مسدود شده حکومت معمر قذافی را به آن نهاد تحویل دهد.

در حال حاضر، دولت آمریکا ۳۴میلیارد دلار از دارایی های حکومت لیبی را مسدود کرده است.

روز گذشته فرمانده نیروهای ناتو از انهدام 40 درصد از نیروی هنوایی لیبی خبر داد و این درحالی است که دریادار مایک مولن رئیس ستاد مشترک آمریکا از بن بست در راه حل نظامی بحران لیبی خبر داده است. این روند در حالی است که روز گذشته آمریکا 2 پروند هواپیمای بدون شرنشین خود را به لیبی اعزام کرد.

آمریکا می‌گوید: برای برطرف کردن ضعف‌های عملیاتی علیه نیروهای معمر قذافی، پرواز جنگنده‌‌ موشک‌اندازهای بدون سرنشین آمریکایی بر فراز لیبی آغاز شده است.

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، روز پنجشنبه به خبرنگاران گفت: "رئیس جمهوری از توانایی‌های ویژه‌ آمریکا سخن گفته بود. اکنون او اجازه داده در جنگ لیبی از هواپیماهای مسلح بدون سرنشین استفاده شود. فکر می‌کنم امروز نخستین ماموریت این جنگنده‌ها آغاز شده باشد و به ‌گمان من، این امر بر توانایی و دقت عملیات خواهد افزود".

به‌ گفته مقام‌های آمریکایی، هواپیماهای بدون سرنشین از امکان پرواز در ارتفاع پائین و قابلیت حمل موشک‌های هوا به زمین، برخوردارند.

 

زمان انتشار : 1390-02-03