۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۵:۲۱ ق٫ظ

يك روزنامه‌نگار برجسته اروگوئه‌اي با ارسال نامه‌اي سرگشاده خطاب به دبير كل سازمان ملل متحد خواستار خواستار اعزام يك هيات حقيقت‌ياب براي بررسي وضعيت بحراني در كشور بحرين شد.

نامه روزنامه‌نگار برجسته اروگوئه‌ای به

"خوان پدرو ريواس "، فعال برجسته اجتماعي و مدير روزنامه اروگوئه‌اي "لوس پوئبلوس " (ملت‌ها) و همچنين صاحب چند شبكه راديويي در اين كشور، در نامه‌اي به "بان كي‌مون "، دبير كل سازمان ملل متحد، خواستار اعزام يك هيات حقيقت‌ياب براي بررسي وضعيت بحراني در كشور بحرين شد.

وي در ابتداي اين نامه خطاب به بان كي‌مون آورده است: در طول مدت 20 سال حرفه روزنامه‌نگاري و فعال اجتماعي، در كشور خودم و در بسياري از كشورهاي منطقه مورد توجه و احترام بوده‌ام و اكنون به عنوان يك شهروند جهاني با شما صحبت مي‌كنم.

خوان پدرو در ادامه افزود: مبارزه مردم و برادرانم در بحرين كه اخبار آنها را از ماه فوريه دنبال مي‌كنم، مرا به شگفتي واداشته است. تصوير خانم پرستاري كه از روي ناچاري و نا اميدي و در يك بيمارستان، عكس شاه بحرين را به زمين انداخته و مورد استقبال و حمايت همكارانش قرار گرفت، مرا به شدت تحت تأثير قرارداد.

وي با طرح سوالاتي از دبير كل سازمان ملل اضافه كرد: چگونه مي‌توان ساكت نشست و مشاهده كرد كه شهروندان بي‌دفاع، مردان و زنان توسط گارد امنيت رژيم بحرين و با حمايت غير قانوني نيروهاي نظامي عربستان سعودي و امارات متحده عربي به شهادت مي رسند؟ صدها كشته، زنان باردار در زندان‌هاي رژيم آل‌خليفه و حملات كشنده به افراد در حالي كه در قرن به اصطلاح 21 زندگي كرده و ادعاي آزادي و دمكراسي سر مي‌دهند!

روزنامه‌نگار برجسته اروگوئه‌اي در ادامه خطاب به بان كي‌مون اظهار داشت: اگر همه موارد فوق كافي نيست، به "محمد عبدالحسين فرهان " كودك 6 ساله اشاره مي‌كنم كه هزينه بي‌گناهي خود را با اهداي زندگي‌اش پرداخت. چه كسي مي‌تواند زندگي را به وي بازگرداند؟ چه كسي مي‌تواند با والدين وي هم‌دردي نمايد؟

خوان پدرو در اين باره خاطرنشان كرد: در طول تاريخ بسياري از حاكمان ظالم، كودكان زيادي را كشته‌اند و اين قتل و كشتار كماكان در بحرين ادامه دارد، اما زندگي اين كودك بحريني را به عنوان سمبل زندگي همه كودكان كشته شده در طول تاريخ در نظر مي‌گيرم.

 

اين فعال اجتماعي اروگوئه‌اي در پايان خطاب به دبير كل سازمان ملل نوشت: اينجانب به نام مردم پاك‌سرشت و بي‌آلايش از شما ئذخواست دارم كه هياتي حقيقت‌ياب را براي بررسي وضعيت بحرين انتخاب و منصوب نمائيد؛ باشد كه اعتماد جهاني به سازمان ملل باز گردد!

خوان پدرو ريواس همچنين رئيس بنياد «اسلام دوست است»، عضو بنياد خيريه "Winners "، مدير آژانس خبري "indamislam " و صاحب شبكه‌هاي راديويي "Aca Uruguayos " و "Aca Los Pueblos " در كشور اروگوئه است.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01