۱۳۹۷/۰۸/۲۳
۶:۳۲ ب٫ظ

دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی عنوان کرد: امروز رسانه‌های غربی به ابزار تضعیف مقاومت تبدیل شده اند.

نشست هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان حامی مقاومت برگزار شد

به گزارش الأمه:

 علی اکبر ولایتی روز چهارشنبه در افتتاحیه نشست بین‌المللی هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین، به تلاش‌های رسانه‌ای غرب که مقاومت اسلامی را هدف قرار داده اند، اشاره کرد.
وی اظهار داشت: توطئه‌ای که محور غربی، عبری، عربی با مزدوران و تروریست‌‌هایش به دنبال آن بود، با تلاش مقاومت شکست خورد، اما حالا به دنبال توطئه رسانه‌ای است.
ولایتی در این نشست، انتفاضه سوم را نشانه عجز رژیم صهیونیستی دانست و افزود: محور مقاومت از ایران به بغداد و دمشق و فلسطین رسید و با هوشیاری رهبران مقاومت به ویژه مقام معظم رهبری شبکه خبیث افراط و غارت شکست سختی را متحمل شد، و این گونه جبهه مقاومت امروز قوی‌تر شده است.
ولایتی ادامه داد: سیاست‌ها و دیدگاه‌های آمریکا نهادینه کردن گفتمان سازش است که بتواند مسیر رو به رشد جریان مقاومت اسلامی در منطقه را مهار کند و امنیت رژیم صهیونیستی را با راه‌اندازی جنگ‌های نیابتی و تبدیل مواجهه اسلامی– صهیونیستی، به نزاع اسلامی– اسلامی، تامین کند.
وی گفت: در این میان نقش نویسندگان و ناشران که با جبهه مقاومت در ارتباط هستند، برای روشن کردن افکار عمومی مردم منطقه و جهان بسیار مهم قلمداد می‌شود. نویسندگان می‌توانند با افشای نیات، اهداف و سیاست‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه، از اجرا و موفقیت این نقشه‌های شوم جلوگیری کنند.

** ابوشریف: صهیونیست ها مراکز مهم رسانه ای جهان را در دست دارند
ناصر ابو شریف، نماینده جنبش فلسطین در تهران، سخنران دوم افتتاحیه بود، وی گفت: خط مقاومت همان خط اسلام حقیقی است و رژیم صهیونیستی هم طرح فساد دارد، تنها بندگان خوب خدا می توانند در برابر این طرح بایستند و قدرت مقابله با رژیم صهیونیستی را دارند.
ابو شریف ادامه داد: برخی کشورهای مهم اسلامی مثل عربستان نه تنها موضوع فلسطین را در صدر اولویت‌های خود جای نمی‌دهند، بلکه به کمک آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال حذف آن هستند. صهیونیست‌ها، نیروی انسانی ممتاز و سمت‌های مهمی را در آمریکا در اختیار دارند. مراکز مهم رسانه‌ای و پژوهشی بسیاری در جهان در اختیار آن‌ها است و نفوذ زیادی در ساختار اقتصادی جهان دارند، این مسائل موجب می‌شود که قدرت و ثروت زیادی به دست بیاورند، طبیعی است باید کسانی که در برابر این جریان مقابله می کنند هم از قدرت و ثروت خوبی برخوردار باشند.
وی افزود: کسانی که دست در دست رژیم صهیونیستی گذاشتند و روابط خود را با آن‌ها عادی جلوه می‌دهند، از اسلام خارج شده‌اند و می توان حکم ارتداد و کفر را به آن‌ها داد. آن‌ها در برابر مظلومین و کنار ظالمان ایستاده‌اند.
ابوشریف بر تکریم اندیشمندان و نویسندگان صاحب نام در جهان اسلام تاکید کرد و گفت: ما باید در مقابل جایزه نوبل که در سطح جهان اعتبار ویژه‌ای دارد، جایزه‌ای تبیین کنیم که در راستای اهداف محور مقاومت باشد.
وی افزود: نوبل به افراد معتبر اهدا نمی شود. در دهه80 این جایزه صلح را به جیمی کارتر، انور سادات و بگین از اسرائیل دادند که هر کدام‌شان در پیشبرد اهداف صهیونیستی نقش‌ داشتند.

** عضو جنبش انصارالله یمن: به کار فرهنگی در کنار مبارزه با دشمن نیاز داریم
سید صادق الشرفی، عضو جنبش انصارالله یمن نیز دیگر سخنران این نشست طی سخنانی گفت: متاسفانه این روزها برخی کشورهای اسلامی مساله فلسطین را مساله خودشان نمی‌دانند، همه ما می‌دانیم که تفاوتی بین آمریکا و رژیم‌های دست نشانده آن در منطقه وجود ندارد، پس باید همه احساس مسئولیت و از مظلومیت فلسطین دفاع کنیم. 
وی ادامه داد: ما در سرزمین ولایت فقیه هستیم و روش ولایت فقیه، راه و روش حضرت علی (ع) است، همانطور که ایشان بر مردمی که حومه مدینه زندگی می‌کردند پیروز شد، ایران هم به زودی ریشه‌های ظلم در منطقه را نابود می‌کند.
الشرفی ضمن تشکر از ناشران و نویسندگان جهان اسلام گفت: ما به کار فرهنگی نیاز داریم، کاری که می‌خواهیم انجام دهیم، باید قابل اجرا و اثرگذار باشد، چرا که حتی اگر در جنگ پیروز شویم، دشمن می‌تواند با یک واژه ما را آشفته و ناامید کند. 

** باید با جنگ رسانه ای که صهیونیست ها و افراطیون راه انداخته اند مقابله کنیم
دکتر حسین اکبری، رییس مرکز پژوهش و مطالعات مجمع جهانی بیداری اسلامی، سخنران آخر مراسم افتتاحیه بود، وی به تهدیدهای افراط‌گرایی در جهان اشاره و بیان کرد: ما درشرایطی زندگی می‌کنیم که خطر جدی و اساسی افراط‌گرایی از یک سو و نگاه بنیادگرایانه صهیونیستی از سوی دیگر دنیا را ناامن می‌کند.
وی ادامه داد: موعودگرایی صهیونیست‌ها به شکل‌گیری کشور جعلی اسراییل منجر شد که مقدمه ظهور منجی باشد. در این نگاه آن ها برای ساختن سرزمین منجی، با همه دشمنان به ویژه جهان اسلام باید مبارزه کنند، حتی محافظه‌کاران اسراییلی نیز با کشتن مشکلی ندارند، حتی سیاستمداران آمریکایی نیز خود را نمایندگان خدا می‌دانند که ماموریت الهی انجام می‌دهند.
اکبری افزود: اسراییلی که می‌خواست تا 1982 بیروت را هم بگیرد، حالا به فکر گنبد آهنی و دیوار حایل میان مرز فلسطین و لبنان است این قدرت مقاومت است، این توانایی مقاومت است که باعث شده مردم مسلمان احساس قدرت کنند.
وی به تکفیری‌ها و افراط گرایان و تاثیر منفی‌شان بر جهان اشاره کرد و گفت: این نگاه که هر مخالف را باید کشت، ادبیات مشترک صهیونیست‌ها و افراط‌گرایان است که هر دو تهدید بزرگی برای جهان اسلام به شمار می‌روند. با این تفسیر راهی به جز مقاومت وجود ندارد، در شرایطی که همه ابزارها در اختیار افراط گرایی است. پول، قدرت نظامی، تکنولوژی و حتی سازمان ملل را در دست این اندیشه نابودگر است.
اکبری ادامه داد: هر جا اراده مقاومت به وجود آمده، موفقیت در پی داشته، و مقاومت، استفاده از رسانه و هنر برای آگاهی بخشی و نیز توزیع اخبار و اطلاعات درست در جهان راهی است که به نابودی افراط منجر خواهد شد. فلسطین شاخص اعتبار مسلمانان است، اگر در برابر رنج‌های فلسطین سکوت نمی‌کردیم، یمن به این روز نیفتاده بود.
نشست بین‌المللی هم‌اندیشی اتحادیه‌های نویسندگان و ناشران حامی مقاومت فلسطین با موضوع بررسی تاسیس جایزه بین المللی فلسطین برگزار شد و در آن حسین اکبری رئیس مرکز مطالعات و پژوهش های مجمع جهانی بیداری اسلامی، 
سید صادق الشرفی، عضو جنبش انصارالله یمن و ناصر ابوشریف نماینده جنبش جهاد اسلامی فلسطین در تهران حضور داشتند.

** نیلی: نیازمند همدلی بیشتر میان نویسندگان جهان اسلام درباره فلسطین هستیم

مدیر عامل مجمعناشران انقلاب اسلامی با اشاره به اهداف برگزاری جایزه ادبی فلسطین، بر همدلی بیشتر میان نویسندگان و اهال قلم جهان اسلام تاکیید کرد.

وی ادامه داد: وضعیت افکار عمومی دنیا به واسطه سلطه رسانه نظام استکبار کاملا همسو و هماهنگ با رژیم صهیونیست دارند عمل می‌کنند و توجهی به مظلومیت مردم فلسطین ندارند و اگر هم باشد جرات بیان پیدا نکرده است. از سوی دیگر نویسندگان آزادگان جهان و جهان اسلام وظیفه سنگین‌تری دارند و نیازمند همدلی بیشتری برای آزادسازی قدس شریف هستند.

به گفته نیلی؛ امروز مقدمه‌ای برای همدلی برای مقابله با ظالم و گرفتن حق مظلوم است. او گفت: ما از دو سال پیش با هم‌اندیشی برخی از انجمن‌های ادبی کشور مانند حوزه هنری، شهرستان ادب، انجمن قلم و ... برگزار کردیم. این نشست‌ها ما را تشویق به فعالیت در این زمینه کرد تا ما برای آزادسازی قدس شریف جلو بیفتیم. آمارها نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی رو به نابودی است و ما می‌توانیم این زمان را جلو بیندازیم.

**زارعی: نویسندگان و اندیشمندان جهان اسلام یکدیگر را نمی‌شناسند.

علی زارعی نجفدری دبیرکل اتحادیه جهانی ناشران مسلمان در این مراسم گفت: خوشحالم که در جمع دغدغه‌مندان جهان اسلام هستم. ما در جهان اسلام با یک چالش جدی مواجه هستیم و شاید بتوان گفت که عمده مشکلات جهان اسلام در زمان حاضر ناشی از آن است و آن اینکه ما نویسندگان و ناشران جهان اسلام همدیگر را نمی‌شناسیم، نخبگان مسلمان همدیگر را نمی‌شناسند و این واقعیت را می‌توان به خوبی احساس کرد. نه تنها همدیگر را نمی‌شناسند بلکه فعالیت‌های همدیگر را خنثی می‌کنند. 

وی ادامه داد: من براساس مسئولیتم با بسیاری از ناشران مسلمان صحبت کردم و این مشکلات را از نزدیک لمس کرده‌ام. اگر شما در مجامع بین‌المللی حضور یابید می‌بینید که هم‌افزایی نانوشته‌ای بین ناشران غرب وجود دارد. آنها هم‌پوشانی نانوشته‌ای در بین‌شان وجود دارد، اما در مقابل در میان جهان اسلام نه تنها این همپوشانی وجود ندارد، بلکه می‌بینیم که  فعالیت‌های همدیگر را گاه خنثی می‌کنند.