۱۳۹۷/۰۲/۰۲
۲:۲۳ ب٫ظ

خالد النبوی: مسجد و کلیسا و تمام موسسه‌های غیرحزبی در مصر مردم را به شرکت تاثیرگذار در این انتخابات دعوت کرده‌اند و هیچ یک از این اماکن طرفدار حزب و یا نامزد خاصی نبوده‌اند.

هنرمندان مصری پای صندوق های رای

مصر این روزها شاهد روزهای سرنوشت‌سازی است که مردم با حضور خود در پای صندوق‌های رای به ثبت می‌رسانند. پس از انقلاب مردمی که در این کشور روی داد، اینک زمان انتخاب افرادی است که جایگزین چهره‌های پیشین بشوند و بتوانند در مسیر انقلاب به پیش بروند.

در این حماسه ملی گروه‌های مختلف شرکت می‌کنند و هر کدام به نوبه خود سعی دارند که در تغییر نابسامانی‌های موجود در کشورشان سهمی داشته باشند. هنرمندان و فعالان عرصه فرهنگ نیز در این شور مردمی تاثیر بسزایی داشته‌اند و با گفته‌های خود مردم را به حضور پررنگ‌تری سوق داده‌اند.

به نقل از سایت خبری الیوم السابع، خالد النبوی بازیگر مصری درمورد نقش مهم موسسه‌های دینی در تشویق مردم به رای دادن دادن در صفحه فیس بوک و تویتر خود نوشت که مسجد و کلیسا و تمام موسسه‌های غیرحزبی در مصر مردم را به شرکت تاثیرگذار در این انتخابات دعوت کرده‌اند و هیچ یک از این اماکن طرفدار حزب و یا نامزد خاصی نبوده‌اند.

حجاج عبدالعظیم کمدین مصری نیز در گفتگو با الیوم السابع به اهمیت شرکت در انتخابات تاکید کرد و توضیح داد که این دور از انتخابات در مصر اولین گام به سوی دموکراسی بشمار می‌رود. او در ادامه افزود اگر این دور از انتخابات که پس از انقلاب مردم انجام می‌شود به خوبی و در کمال امنیت برگزار شود در تاریخ این کشور به ثبت خواهد رسید. چون اولین انتخابات کشور مصر خواهد بود که آراء مردم را درمورد دموکراسی و حقوق خود به همراه دارد.

نادر صلاح الدین فیلم‌نامه‌نویس مصری نیز در گفتگو با این سایت خبری گفت که انتخابات پارلمانی که اکنون در مصر برگزار می‌شود اولین گام به سوی دموکراسی است و تاکید کرد که حضور مردم در این انتخابات بسیار مهم است. نادر صلاح الدین عدم حضور مردم در این انتخابات را بازگشت به دوران رژیم گذشته دانست و گفت اگر مردم در انتخابات شرکت نکنند به نفع رژیم گذشته رای داده‌اندو رژیمی که برای دموکراسی و حقوق شهروندان اهمیتی قائل نبود.

 

زمان انتشار : 1391-03-03