۱۳۹۷/۰۳/۲۲
۴:۱۵ ب٫ظ

مقامات عربستان پس از گذشت بیش از ۴۰ سال از ممنوعیت پخش فیلم الرساله، برای نخستین بار با پخش آن در این کشور موافقت کرد.

پخش فیلم «محمد رسول الله» در عربستان پس از ۴۰ سال ممنوعیت

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از العرب، با گذشت بیش از 40 سال از ممنوعیت نمایش فیلم «الرسالة» یا «محمد رسول الله(ص)» در عربستان، سالن های سینمای عربستان در طول عید فطر فیلم الرسالة به کارگردانی «مصطفی عقاد» کارگردان جهانی سوریه را به نمایش می گذراند.

اداره هیئت عمومی رسانه سمعی و بصری در ریاض اجازه داده است که این فیلم که در سال 1976 ساخته شده است،  بر روی پرده سینما قرار گیرد و این مسئله به این معناست که عربستانی ها می توانند این فیلم را برای نخستین بار در 14 ژوئن در کشور خود مشاهده کنند.

 این برای نخستین بار خواهد بود که این فیلم داخل سالن سینما متعلق به کشورهای شورای همکاری خایج فارس پس از ممنوعیت دیده خواهد شد.

شرکت « Front Row Films» که فیلم رسالة را تولید کرده است، اعلام کرد: مراحل مکانیسم کسب اجازه نمایش فیلم را از مقامات عربستان طی کرده اند و این فیلم که به دو زبان انگلیسی و عربی فیلمبرداری شده است، درحال حاضر آماده است تا در طول عید فطر بر روی پرده سینماهای عربستان قرار گیرد و تعداد سالن های سینمایی عربستان درحال حاضر به پنج عدد می رسد.

 درحالی فیلم «الرسالة» در سالن های سینمای عربستان به نمایش درخواهد آمد که قصه کویت که یکی از کشورهای شورای همکاری است، متفاوت است و این شرکت تولید کننده اعلام کرد که در مذاکره برای نمایش این فیلم تصمیم گرفته شد تا ابتدا علمای دینی کویت آن را مشاهده کنند تا مردم این کشور آن را ببینند. اما در آخرین لحظه، وزارت رسانه کویت برای اجازه نمایش سنگ اندازی کرد.

این شرکت اعلام کرد: پس از موافقت عربستان، مذاکرات برای ارایه فیلم در کویت دوباره انجام می گیرد و به امید اینکه مقامات کویت در زمان مناسب این فیلم را برای نمایش آزاد کنند تا مشاهده آن همزمان با نمایشش در سایر کشورهای حوزه خلیج فارس انجام گیرد.

شرکت Front Row Films اعلام کرد: نمایش این فیلم در عربستان، تکمیل دایره نمایش این فیلم جهانی است و عربستان یکی از کشورهایی بود که در ابتدا موافقت کرد تا در این فیلم سرمایه گذاری کند، مصطفی عقاد امیدوار بود که برخی از صحنه های مهم و حیاتی را در محل تولد پیامبر (ص) فیلمبرداری کند.