۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۹:۲۶ ب٫ظ

"علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن كه براي كناره‌گيري از قدرت اعلام آمادگي كرده بود، انقلابيون را مُشتي "كودتاچي " خواند و گفت تنها از طريق انتخابات از عرصه قدرت كنار خواهد رفت.

گفتگو/هدف دیکتاتور یمن “بازی سیاسی ” برای خاموش کردن قیام مردم است

سخنگوي جنبش الحوثي يمن موضع‌گيري‌هاي مختلف ديكتاتور اين كشور در خصوص كناره‌گيري از عرصه قدرت را "بازي سياسي " و در راستاي تضعيف انقلاب و خاموش كردن آتش خشم و اعتراضات مردم يمن دانست.

" محمد عبدالسلام " سخنگوي جنبش حوثي يمن در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس درباره اهداف "علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن در وقت‌كشي براي پذيرش راه‌حل‌هاي طرف‌هاي خارجي براي بحران يمن گفت:«رژيم عبدالله صالح تلاش دارد با بازي‌هاي سياسي و رد و پذيرش پيشنهادات شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران يمن، آتش انقلاب را خاموش كند. هدف از اين كارها از بين بردن انقلاب و كاهش سطح مطالبات مردم است.»

"علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن كه براي كناره‌گيري از قدرت اعلام آمادگي كرده بود، انقلابيون را مُشتي "كودتاچي " خواند و گفت تنها از طريق انتخابات از عرصه قدرت كنار خواهد رفت.

*انقلاب مردم يمن انقلابي است كه از رژيم خود رنج بسيار ديده است

وي گفت: انقلاب يمن، انقلابي مردمي است كه از رژيم خود رنج‌هاي زيادي ديده است. رژيمي كه به هيچ گفت‌وگو و راه حلي اهميت نمي‌دهد. خواسته مردم يمن شفاف بوده و اين خواسته عبارت از رفتن رژيم كنوني است. بيش از 33 سال حكومت بر مردم براي عبدالله صالح ديگر كافي است. اين رژيم در دوران حكومت خود، كشور را به بدترين شرايط اقتصادي و سياسي سرازير و كشور را دچار چند دستگي كرد. جنايت‌هاي وي كافي است و عبدالله صالح بايد به همراه مجرمان و مفسداني كه در اطراف وي هستند، قدرت را ترك كند و كنار رود و يمن را براي فرزندان اين ملت بگذارد.

*بازي‌هاي سياسي با هدف تضعيف انقلاب مردم يمن است

سخنگوي جنبش حوثي يمن ادامه داد: من معتقدم كه گفت‌وگوي گروه‌هاي سياسي با رژيم عبدالله صالح بايد در راستاي خواسته مردم مبني بر كناره‌گيري عبدالله صالح باشد و اگر اين گفت‌وگوها بر خلاف اين موضوع باشد، اين گروه‌ها دانسته يا ندانسته در حال خدمت به وي هستند. يكي از بزرگترين تهديد‌هايي كه انقلاب مردم يمن را تهديد مي‌كند، بازي‌هايي است كه با عنوان گفت‌وگو و ايجاد راه‌حل براي بحران يمن مطرح مي‌شود. اين بازي‌هاي سياسي با هدف تضعيف اين انقلاب صورت مي‌گيرد و از اين طريق مي‌خواهند آتش اعتراضات مردم يمن را خاموش كنند،‌ اما ملت يمن با تمامي قدرت خود در حال ادامه دادن به انقلاب خود است و گواه اين موضوع، حضور گسترده مردم در ميدان‌ها و خيابان‌ها طي روزهاي اخير بوده است. ما بار ديگر بر ادامه اعتراضات و باقي ماندن مردم در صحنه و صبر كردن دعوت مي‌كنيم تا انشاء الله اين رژيم سرنگون شود.

*كشورهايي كه در بحران يمن دخالت مي‌كنند به دنبال منافع خود هستند

محمد عبدالسلام در ادامه اين مصاحبه به نقش منفي عربستان سعودي در انقلاب يمن اشاره كرد و گفت: ملت يمن به خوبي مي‌داند كه دخالت‌هاي خارجي كه در اين كشور صورت مي‌گيرد به هيچ وجه در راستاي منافع مردم نيست و اين موضوعي واضح است. كشورهايي كه در يمن دخالت مي‌كنند بدون ترديد به دنبال منافع و مصالح خود هستند چون اگر اين كشورها به راستي به دنبال ايفاي حقوق ملت يمن بودند، راه‌حل‌هايي مي‌دادند كه منافع ملت تامين شود و رژيم از قدرت كنار رود اما مي‌بينيم كه طرح اين كشورها فقط به تشديد سركوب‌گري‌هاي علي عبدالله صالح منتهي شده است.

*تلاش كشورهاي خارجي براي حل بحران يمن با هدف بقاي عبدالله صالح است

وي افزود:«كساني كه در امور يمن دخالت مي‌كنند كساني هستند كه باعث تشديد رنج و محنت‌هاي ملت يمن و سقوط وضع اقتصادي و امنيتي اين ملت بودند و حتي يكي از كشورهايي كه در طرح برون‌رفت يمن از بحران مشاركت داشت در جنگ عليه بخشي از مردم يمن مشاركت داشته است [عربستان سعودي چندي پيش با حمله به مردم در شمال يمن، ده‌ها نفر را به خاك و خون كشيد] بنابراين اگر طرف‌هاي خارجي واقعا طرفدار ملت و آينده اين كشور هستند بايد همگام و همراه با انتخاب ملت باشند نه آنكه در مقابل خواست ملت بايستند. بايد ابراز تاسف كنيم كه تمامي تلاش‌هاي كشورهاي خارجي براي حل بحران يمن، با هدف باقي ماندن رژيم علي عبدالله صالح بوده است.»

شوراي همكاري خليج فارس طي نشست‌هاي پياپي سرانجام طرحي را تدوين كرد و به دولت صنعا ارائه كرد كه بر اساس آن ديكتاتور يمن بايد ظرف 30 روز از قدرت كناره‌گيري كند.

*ديكتاتورهاي عرب نمي‌توانند براي رژيم ديكتاتوري يمن چاره‌جويي كنند

وي در ادامه به اين موضوع اشاره كرد كه كشورهاي عربي كه به دنبال راه‌حلي براي بحران يمن هستند، خود رژيم‌هاي استبدادي هستند و ديكتاتورها نمي‌توانند براي نظامي ديكتاتوري يمن چاره‌جويي كنند.

*اقدامات رژيم بحرين عليه ملت خود، جنايت است

محمد عبدالسلام همچنين گفت كه ملت يمن كاملا هرگونه تعرض و سركوب مردم بحرين را رد مي‌كند و اقدامات رژيم بحرين عليه ملت خود،‌جنايت است كه هيچ انساني نمي‌تواند آن را بپذيرد.

وي گفت: مردم بحرين به طور مسالمت‌آميز برخواستند و خواستار عدالت و آزادي بيشتر شدند اما رژيم بحرين با سركوب‌گري به اين خواسته‌ها پاسخ داد. انقلاب مردم بحرين همانند انقلاب مردم تونس، مصر و يمن است.

*رژيم بحرين بجاي ارائه طرح براي حل بحران يمن، به حل مشكل خود بپردازد

سخنگوي جنبش الحوثي بحرين ادامه داد: رژيم بحرين به جاي آنكه تحت چارچوب شوراي همكاري خليج فارس به ارائه طرحي براي حل بحران يمن بپردازد، بهتر است كه اول به بحران خود بپردازد و راه‌حلي براي آن بيابد و سركوب مردم خود را متوقف كند.

*رژيم بحرين از بزرگترين حاميان عبدالله صالح است

وي گفت: رژيم بحرين يكي از بزرگترين حاميان "علي عبدالله صالح " ديكتاتور يمن به شمار مي‌آيد. اما پيروزي سرانجام براي ملت‌ها خواهد بود و اگر ديكتاتورها اين موضوع را درك نكنند، دچار اشتباه بزرگي شده‌اند و ديكتاتورها بايد منتظر پيامدهاي سركوبگري‌ خود باشند.

ما شديدا هرگونه سركوبگري‌هاي ديكتاتورها بويژه عليه ملت بحرين را رد مي‌كنيم و تاكيد مي‌كنيم كه رژيم بحرين بهتر است قبل از ارائه راه حل براي مشكلات ديگر كشورها، اول مشكلات خود را حل كند.

 

زمان انتشار : 1390-02-05