۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۰:۳۹ ق٫ظ

زهره بهروزي نيا كارگردان اين اثر نمايشي با اظهار خرسندي از استقبال تماشاگران از اجراي اين نمايش توضيح داد: تمام نمايش‌هاي شركت كننده در دو سالن اجرا مي‌شدند و به دليل حجم بسيار بالاي آثار شركت‌كننده، هر نمايش فقط يك اجرا داشت و جلسات نقد و بررسي و پرسش و پاسخ هم به دليل همين تراك

«آخرین گل» جایزه‌ی ویژه جشنواره‌ی تئاتر عروسکی صربستان را گرفت

نمايش «آخرين گل» به كارگرداني زهره بهروزي‌نيا جايزه ويژه هيات داوران جشنواره تئاتر عروسكي صربستان دريافت كرد.

اين نمايش كه اخيرا در هجدهمين جشنواره بين‌المللي تئاتر عروسكي صربستان اجرا شده است، جايزه‌ي ويژه هيات داوران اين جشنواره را براي ارائه مفاهيم انساني در نمايش عروسكي دريافت كرد.

نمايش «آخرين گل» اثري ضد جنگ و در راستاي گسترش صلح در جهان اجرا مي‌شود.

زهره بهروزي نيا كارگردان اين اثر نمايشي با اظهار خرسندي از استقبال تماشاگران از اجراي اين نمايش توضيح داد: تمام نمايش‌هاي شركت كننده در دو سالن اجرا مي‌شدند و به دليل حجم بسيار بالاي آثار شركت‌كننده، هر نمايش فقط يك اجرا داشت و جلسات نقد و بررسي و پرسش و پاسخ هم به دليل همين تراكم نمايش‌ها برگزار نشد.

اين نمايش كه تنها نماينده ايران در جشنواره تئاتر عروسكي صربستان بود در كنار آثاري از كشورهاي فرانسه، برزيل، روماني، صربستان، بوسني و هرزه گوين، روسيه و ... اجرا شد.

اين نمايش پيش از اين در كشورهاي روسيه، لهستان و بلغارستان اجرا شده است.

در جشنواره تئاتر عروسكي صربستان كه از 15 تا 21 مي (25 تا 31 ارديبهشت) برگزار شد، عصمت باپيرا، احمد آكشته، بهرام بهبهاني، مهنوش شريعتي، سهيلا باجلان و مريم ايران‌منش، هدايتگر عروسك‌ها بودند.

ساخت موسيقي را بهزاد عبدي برعهده داشت و طراحي صحنه را رضا مهدي‌زاده انجام داد.

اين نمايش همچون ديگر آثار شركت‌كننده در اين فستيوال بين‌المللي يك اجرا داشت و اين سفر با حمايت دفتر فرهنگ و ارتباطات اسلامي انجام شده بود.

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01