۱۳۹۷/۰۱/۲۴
۸:۰۳ ب٫ظ

حرکت کاروان دریایی همبستگی با مردم بحرین /اعلام نگرانی شدید سوئیس در خصوص اعدام مخالفین بحرینی/ مردم بحرین حق دارند حقوق شهروندی خود را مطالبه کنند/ تجمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم/ دردنامه یک زن بحرینی؛ کتک، اتهام هرزگی و ناگفتنی ها!

آخرین اخبار از هشتاد و ششمین روز قیام مردم بحرین/ سه شنبه 20 اردیبهشت

وجدان های بیدار در ایران و سراسر جهان و در میان افزایش شدید خشونت ها در بحرین ، از مردم مظلوم و شجاع این کشور حمایت کرده و از همه مجامع جهانی می خواهند که به فریاد این مظلومان برسند.

 آنچه در پی می اید حوادث و تحولات مربوط به هشتاد و ششمین روز قیام مردم بحرین است:

ــ حرکت کاروان دریایی همبستگی با مردم بحری

دبیرکل جمعیت یاوران انقلاب اسلامی اعلام کرد: نخستین کاروان دریایی همبستگی با مردم بحرین شنبه 24 اردیبهشت از تهران حرکت می کند.

"مهدی اقراریان" افزود: پیش از حرکت در روز شنبه تجمعی در تالار اسوه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و برخی نمایندگان مجلس خواهیم داشت.

وی گفت: پس از حرکت از تهران و تجدید میثاق با امام راحل در حرم مطهر حضرت امام با حضرت آیت الله نوری همدانی در قم دیدار خواهیم داشت و طبق برنامه ریزی ها روز یکشنبه در بوشهر خواهیم بود.

اقراریان گفت: فعلا یک کشتی پیش بینی شده که حامل نامه های مردم کشورمان به مردم بحرین است

دبیرکل جمعیت یاوران انقلاب اسلامی گفت: از تهران سه اتوبوس به سمت بوشهر حرکت خواهد کرد که یک اتوبوس مخصوص اصحاب رسانه است و در بین راه آمادگی داریم تا افراد و نخبگان به کاروان ما بپیوندند.

ــ اعلام نگرانی شدید سوئیس در خصوص اعدام مخالفین بحرینی

وزارت امور خارجه سوئیس با انتشار بیانیه ای از اعلام حکم اعدام چهار نفر از اتباع بحرینی در 28 آوریل سال جاری ابراز نگرانی عمیق کرد.

در این بیانیه با اعلام اینکه این چهار نفر به خاطر شرکت در تظاهرات اعتراض آمیز علیه دولت بحرین محکوم شده اند ، از مقامات بحرینی خواسته شده است که در مرحله استیناف مجازت اعدام را تخفیف دهد. در این بیانیه همچنین آمده است: سوئیس تا کنون نظراتش را در خصوص وضعیت سیاسی متشنج بحرین اعلام کرده و همچنین به درخواست های خود از دولت بحرین برای تداوم تلاش ها جهت انجام گفتگوی ملی در این کشور ادامه خواهد داد

ــ مردم بحرین حق دارند حقوق شهروندی خود را مطالبه کنند

سازمان بسیج حقوقدانان استان قم با صدور بیانیه‌ای بر حق مردم بحرین برای مطالبه حقوق شهروندی خود تأکید کرد.

در این بیانیه آمده است: از سازمان ها و جوامع بین المللی خصوصا سازمان ملل متحد می خواهیم گوش و چشم خویش بر حقیقت باز نموده و با صدور قطعنامه و محکوم نمودن نسل کشی و جنایات رخ داده در بحرین،‌ خواستار توقف اقدامات انجام گرفته توسط هیئت حاکمه بحرین و عدم دخالت نظامی کشورهای منطقه و خروج این کشورها از بحرین و همچنین تسلیم شدن هیئت حاکمه بحرین به خواسته های بر حق مردم بحرین باشند.

ــ تجمع استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قم

استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قم در تجمعی فجایع نسل کشی در بحرین را محکوم کردند

استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با برپایی تجمعی اقدامات آل سعود و آل خلیفه در کشور بحرین را محکوم  و یاد و خاطره شهدای بیداری اسلامی را گرامی داشتند.

شرکت کنندگان در این تجمع با سردادن شعارهای "وهابی سعودی، عامل صهیونیستی" و"آل خلیفه خائن، به امت مسلمان" اقدامات آل خلیفه و آل سعود را در کشور بحرین محکوم کردند.

ــ دردنامه یک زن بحرینی؛ کتک، اتهام هرزگی و ناگفتنی ها

 نامه دردآور یک پزشک بحرینی به یک روزنامه اروپائی درباره نحوه برخورد ماموران امنیتی آل خلیفه با مخالفان دولت پرده از جنایاتی برمی دارد که مطرح شدن آن در رسانه های غربی از عمق فاجعه حاکم بر این کشور کوچک عربی حکایت دارد.

این زن پزشک بحرینی با ارسال نامه ای الکترونیکی ( ایمیل ) به روزنامه ایندیپندنت می نویسد : روزی از همین روزها نیروهای امنیتی من و همکارانم را در بیمارستان بازداشت کردند و به نحوی با من سخن گفتند که تاکنون نظیر آن را تجربه نکرده بودم.

آنها ابتدا به صورت من سیلی زدند و سپس مرا به باد کتک گرفتند و بعد با متهم کردن من به هرزگی، پولهایی که همراهم بود را به من نشان داده و گفتند این پولها را از راه نادرست به دست آورده ای. در خیابان چه می خواهی؟ "ش ی ع ه ک ث ی ف" دولت برای شما آرامش و امکانات تحصیلی آماده کرده و حتی به شما کمک هزینه تحصیل هم می دهد آنوقت شما به خیابان می آئید و علیه دولت شعار می دهید؟ 

این زن در ادامه می نویسد : شکنجه واقعی زمانی شروع شد که آنها چشمهای من و همکارانم را بستند و سپس مرا مجبور کردند تا با چشمهای بسته در اتاق بازجویی بدوم. من به سرعت می دویدم و بارها به دیوارمی خوردم که نتیجه آن شکستگی سر و زخمهای بزرگ بر روی پیشانیم بود.

ــ درباره تحولات بحرين مواضع شفافي داشتيم

سخنگوی وزارت امور خارجه در نشست خبری در باره آخرین اقدامات دستگاه دیپلماسی در حمایت از مطالبات مردم بحرین و تحولات این کشور گفت: درباره تحولات کشور بحرین و سرکوب مردم بی دفاع این کشور، مواضع شفافی داشتیم و از ابتدای شروع تحولات و حرکت مردم در کشورهای منطقه مواضع دستگاه دیپلماسی به صورت کاملا روشن، شفاف و پیگیر اعلام شده است.

رامین مهمانپرست افزود: ما توجه به مطالبات مردم را اصل می دانیم و هر نوع سرکوب و برخورد خشونت آمیز با مردم را در حالیکه مطالبات خود را به صورت مسالمت آمیز بیان می کنند درست نمی دانیم.

ــ زنان بحريني از شکنجه ها و وحشيگري حکومت آل خليفه مي گويند

 زنان بحرینی که از نخستین روز انقلاب بحرینی ها در صحنه حضور دارند مورد تعرض ، شکنجه و اذیت و آزار رژیم آل خلیفه قرار گرفته اند و همچنان بهای حضور خود را می پردازند. به گزارش شبکه تلویزیونی المنار ، نزدیک به چهل زن بحرینی همچنان در زندانهای رژیم بحرین زندانی هستند .

زنانی که آزاد شده اند از شکنجه و ضرب و شتم زنان با ابزارهای مختلف و به شیوه های گوناگون در زندانهای این کشور خبر می دهند . زنان پزشک و پرستاری که در بیمارستانهای سلمانیه و ستره کار می کردند و شماری از معلمان و دختران دانش آموز در بین زنان بازداشت شده وجود دارند. حمزه حاج حسن گزارشگر شبکه المنار در گزارشی گفت : زنان از روز اول مشارکت موثر و فعالی در قیام بحرین داشته اند و به میدان اللؤلؤ آمدند و تا این لحظه نیز بهای حضورشان را می پردازند.

ــ حرکت کاروان دریایی همبستگی با مردم بحرین

دبیرکل جمعیت یاوران انقلاب اسلامی اعلام کرد: نخستین کاروان دریایی همبستگی با مردم بحرین شنبه 24 اردیبهشت از تهران حرکت می کند.

"مهدی اقراریان" افزود: پیش از حرکت در روز شنبه تجمعی در تالار اسوه با حضور مسئولان کشوری و لشکری و برخی نمایندگان مجلس خواهیم داشت.

وی گفت: پس از حرکت از تهران و تجدید میثاق با امام راحل در حرم مطهر حضرت امام با حضرت آیت الله نوری همدانی در قم دیدار خواهیم داشت و طبق برنامه ریزی ها روز یکشنبه در بوشهر خواهیم بود.

اقراریان گفت: فعلا یک کشتی پیش بینی شده که حامل نامه های مردم کشورمان به مردم بحرین است.

دبیرکل جمعیت یاوران انقلاب اسلامی گفت: از تهران سه اتوبوس به سمت بوشهر حرکت خواهد کرد که یک اتوبوس مخصوص اصحاب رسانه است و در بین راه آمادگی داریم تا افراد و نخبگان به کاروان ما بپیوندند.

ــ ايران و بحرين در دستور كار نشست سالانه شوراي همكاري خلیج فارس

 سران شوراي همكاري خليج فارس در نشست مشورتي سالانه خود كه امروز در رياض برگزار مي‌شود موضوع ايران را به طور مشخص در راس دستور كار خود قرار داده‌اند.

سيزدهمين نشست مشورتي سالانه شوراي همكاري خليج فارس امروز ــ سه‌شنبه بیستم اردیبهشت ـ طبق روال سال‌هاي گذشته در رياض برگزار مي‌شود.

خبرگزاري رسمي عربستان(واس) گزارش داد " آنچه دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي عضو شوراي همكاري خوانده شده " در راس دستور كار نشست سران خواهد بود.

شوراي همكاري خليج فارس علاوه بر بررسي تحولات بحرين در اين نشست به راه‌هاي حفظ وحدت، امنيت و ثبات يمن در سايه طرح ايده‌آل و موثر شورا براي حل و فصل بحران اين كشور خواهد پرداخت.

ــ ارائه طومار محكوميت جنايات آل‌خليفه به سازمان ملل

مدير غرفه بحرين در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: دومين طومار محكوميت جنايات و كشتار مردم بحرين توسط آل‌خليفه و آل سعود پس از پايان كار نمايشگاه توسط سازمان‌هاي NGO به سازمان ملل ارسال مي‌شود.

"مرتضي آخوندي" مدير غرفه بحرين اظهار داشت: به رغم استقبال بازديد كنندگان نمايشگاه كتاب در محكوميت جنايات آل‌خليفه و آل‌سعود طوماري در غرفه بحرين عرضه شده است و امروز موفق شديم دومين طومار جهت اعلام انزجار از اين جنايات را براي امضاء كردن و يادداشت نوشتن را در نمايشگاه كتاب ارائه دهيم.

ــ شکنجه پزشكان بحريني با چشمان بسته

يك روزنامه انگليسي از شواهد تكان دهنده جديدي خبر داد كه بر اساس آن پزشكان بحريني مداواكننده معترضان با چشماني بسته توسط رژيم آل خليفه شكنجه شده‌‌اند.

به نوشته روزنامه اينديپندنت، مدارك دلخراشي از شكنجه، ارعاب و تحقير يك پزشك بحريني كه در سركوب‌هاي اخير به مداواي معترضان مجروح پرداخته نشان دهنده وسعت اقدامات نيروهاي امنيتي رژيم بحرين براي سركوب تظاهرات طرفداران دموكراسي است.

مصاحبه‌هايي كه از داخل بحرين به دست اينديپندنت رسيده روايت كننده بيمارستانهاي مورد هجوم نيروهاي امنيتي آل خليفه و كادر پزشكي كتك خورده و آزار ديده آنهاست كه مجبور شده‌اند در بازجويي‌ها با ارعاب و تهديد اقرارنامه‌هاي جعلي را امضا كنند.

بر اساس اين گزارش بسياري از پزشكان و پرستاراني كه بازداشت شده‌اند سرنوشت نامعلومي دارند.

پيش از اين نيز روزنامه اينديپندنت در گزارشي تاكيد كرده بود: طي دو دهه تحقيق درباره حقوق بشر در بيش از بيست كشور جهان هرگز شاهد چنين نقض فراگير و برنامه ريزي شده بي‌طرفي پزشكي كه در بحرين جريان دارد، نبوده‌ايم.

بر اساس اين گزارش، سگ‌هاي پليس بحرين نيز براي ترساندن كادر پزشكي بحرين استفاده مي‌شود.

ــ بمب گوگلی بحرین

برخی از فعالان سایبری، در اقدامی خودجوش در شبکه های اجتماعی اقدام به راه اندازی بمب گوگلی در حمایت از مردم مظلوم بحرین کرده اند.

بر اساس این گزارش، سازندگان این بمب معتقدند، در حالی که موتورهای جست‌و‌جو هنگام سرچ کلمه «بحرین» تنها به نشان دادن موقعیت جغرافیایی، کنسرت موسیقی یا دعواهای قدیمی ایران و بحرین اکتفا می کنند، این اقدام کمترین کاری است که  در فضای مجازی در مقابله با ظلم و ستمی که بر مردم مسلمان بحرین روا داشته می شود, می توان انجام داد.

بمب گوگلی بحرین، از بخش های مختلفی همچون بحرین در وبلاگستان، بحرین در رسانه ها، بحرین از نگاه دوربین، نماهنگ، همراهان ما و لوگوها تشکیل شده است که به سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی در معرض دید کاربران است.

علاقه مندان می توانند، بمب گوگلی بحرین را از نشانی اینترنتی http://www.todaybahrain.com مشاهده و با پیوند دادن و درج لوگوی این پایگاه، با مردم بحرین همراهی کنند.

تاریخ انتشار : 1390-03-01