۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۰:۵۹ ق٫ظ

محکومیت محاکمه رهبران اعتراضات بحرین در دادگاههای نظامی/ تمايل پادشاه بحرين براي گفت‌وگو با ايران براي حل مشكلات/ فیلتر شدن اسلام تایمز در بحرین/

آخرین اخبار از هشتاد و هفتمین روز قیام مردم بحرین/ چهارشنبه 21 اردیبهشت

 

سرکوب قیام مردم بحرین با جرغ سبز آمریکا و حضور مستقیم نظامیان اشغالگر سعودی و اماراتی ادامه دارد و حاکمان مستبد بحرین در توهم پایان اعتراضات هستند ؛ این در حالی است که موج محکومیت محاکمه رهبران مخالف رژیم آل خلیفه در دادگاه های نظامی همچنان ادامه دارد.

ــ محکومیت محاکمه رهبران اعتراضات بحرین در دادگاههای نظامی

مرکز حقوق بشر بحرین اقدام رژیم شیخ حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در زمینه محاکمه رهبران اعتراضات در دادگاه های نظامی را که در منظر دیدگان جهانیان صورت می گیرد؛ به شدت محکوم کرد.

"عباس العمران" امروز ـ چهارشنبه 21 اردیبهشت ـ اظهار داشت: دادگاه هایی که حکومت بحرین برای رهبران اپوزیسیون برگزار می کند برای تحت شعاع قرار دادن جنایت هایش در حق مردمی است که با ابزارهای مسالمت آمیز حقوق مشروعشان را مطالبه کرده اند.

این مخالف بحرینی با تاکید برغیر قانونی بودن محاکمه رهبران اپوزیسیون، دادگاه های نظامی برگزار شده را به دادگاه های تفتیش عقاید قرون وسطا و دادگاه های عصر حجر تشبیه کرد.

عمران افزود: با کدام حق و بر اساس کدام قانون یا شرع، سران اپوزیسیون که جرمی جز بیان مسالمت آمیز نظرات شان ندارند، به دادگاه های نظامی معرفی می شوند.

عضو مرکز حقوق بشر بحرین تاکید کرد که پافشاری رژیم حاکم بحرین بر استفاده از خشونت و استمداد از نیروهای خارجی در برابر اعتراضات، سرانجام باعث از دست رفتن کامل مشروعیت رژیم حاکم خواهد شد.

ــ تمايل پادشاه بحرين براي گفت‌وگو با ايران براي حل مشكلات

پادشاه بحرين در نشست روز گذشته شوراي همكاري خليج فارس كه در آن به ايران اتهاماتي وارد شد، تأكيد كرد كه تمايل دارد مشكلات را از طريق گفت‌وگو با ايران حل و فصل كند.

شوراي همكاري خليج فارس روز گذشته در رياض تشكيل جلسه داد و پذيرش عضويت اردن و مغرب در اين شورا و وارد كردن اتهاماتي به ايران از جمله مسائل مهم آن بود.

سران شش كشور خليج فارس در اين نشست بار ديگر در راستاي سياست‌هاي آمريكا در منطقه و عليه ايران، به‏شدت از تهران به دليل حمايت از مردم بحرين انتقاد كردند.

اعضاي شوراي همكاري خليج فارس مواضع حمايت‌كننده ايران از مردم بحرين را دخالت در امور اين كشور خواندند و در بيانيه پاياني نشست خود ادعا كردند: سران خليج [فارس] نگراني شديد خود را از دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي عضو شوراي همكاري اعلام مي‌كنند.

در حالي كه عربستان با اعزام نيروي نظامي به بحرين در حال سركوب و كشتار و هتك حرمت مردم اين كشور است، شوراي همكاري خليج فارس به رياست عربستان، مدعي شد كه مواضع ايران «نقض اصول حسن همجواري و عرف و قوانين بين‌المللي و منشور سازمان ملل و سازمان كنفرانس اسلامي است».

در همين نشست «حمد بن عيسي آل خليفه» پادشاه بحرين اعلام كرد كه كشورش تمايل دارد مشكلات را از راه گفت‌وگو با ايران حل و فصل كند.

حمد بن عيسي كه مواضع ايران را دخالت در كشورش مي‌داند و از سويي ديگر از نيروهاي نظامي عربستان و امارات براي سركوب مردم خود كمك مي‌گيرد، تصريح كرد كه وي تا حد امكان دست خود را به سوي برادران خود در ايران دراز مي‌كند.

ــ دولت بحرين "اسلام تايمز " را فيلتر كرد

دولت بحرين براي ممانعت از انتشار اخبار سركوب مردم بحرين به دست نيروهاي آل‌سعود و آل خليفه، چند پايگاه خبري از جمله پايگاه «اسلام تايمز» را در اين كشور مسدود كرد.

خبرنگار اسلام‌تايمز از بحرين گزارش كرد رژيم آل خليفه در ادامه سياست‌هاي سركوبگرايانه خود و براي جلوگيري از انتشار اخبار مربوط به جنايات اخير در اين كشور از صبح روز گذشته سايت خبري اسلام تايمز را مسدود كرده است.

اين اقدام آل خليفه كه از صبح سه‌شنبه شروع شد، صبح امروز كامل شد و دسترسي به "اسلام تايمز " از تمامي سرويس‌دهندگان اينترنت در بحرين غير ممكن شده است.

همچنين تعدادي از مشتركان و بازديدكنندگان اسلام تايمز در تماس با اين پايگاه خبري از غير قابل دسترسي بودن اسلام تايمز در كشورشان خبر دادند.

بحريني‌ها معتقدند آل خليفه از هر ابزاري براي جلوگيري از انتشار اخبار مربوط به جنايات خود استفاده مي‌كند و در اين راستا سايت اسلام تايمز كه در چند ماه اخير يكي از پربازديدترين سايت‌هاي بحرين بوده، نيز مسدود كرده است.

طبق آمار سايت الكسا، اسلام تايمز در كشور بحرين از رتبه 182 برخوردار است.

گفتنی است پیش از این خبرگزاری اهل بیت (ع) ـ ابنا ـ نیز به علت پوشش فعالانه حوادث بحرین از سوی این کشور فیلتر شده بود .

 

 

زمان انتشار : 1390-01-01