۱۳۹۷/۰۳/۰۴
۱۰:۰۰ ق٫ظ

تاکنون 30 مسجد نابود شده است / ایجاد فشار حتی در مرزها/ تظاهرات اعتراض آمیز ساکنان روستاي عکر/ محاکمه دبيرکل جمعيت وعد بحرين در دادگاه نظامي / متهم شدن 21 فعال سیاسی به تلاش برای براندازی آل خلیفه/ ناتوانی آل خلیفه در سرکوب قیام مردم/ تشکیل کمیته مردم برای حمایت از مردم بحرین/ ش

آخرین اخبار از هشتاد و چهارمین روز قیام مردم بحرین / یکشنبه 18 اردیبهشت

با گذشت قریب به سه ماه از آغاز انقلاب 14 فوریه در بحرین، تلاش‏های خاندان آل خلیفه هنوز نتوانسته است مردم بحرین را از پافشاری بر خواسته‏هایشان باز دارد.

 

آنچه در پی می آید حوادث هشتاد و چهارمین روز قیام مردم مظلوم بحرین است:

ــ تاکنون 30 مسجد نابود شده است

«سید جعفر العلوی» فعال سیاسی بحرینی با اعلام اینکه تاکنون 30 مسجد در بحرین به وسیله نیروهای آل‏خلیفه و آل‏سعود نابود شده است گفت: "بر هر مسلمانی واجب است که از قرآن، مساجد و اماکن دینی در بحرین دفاع کند".

وی تأکید کرد: "حکومتی که بنای خود را بر بازداشت زنان و فرزندان مجاهدان و زندانی کردن علماء گذاشته باشد، امکان ماندگاری ندارد".

علوی درباره سخنان حقوق بشری آمریکایی‏ها هم گفت: "کارهای آمریکایی‏های که به ظاهر در حمایت از ملت بحرین است در واقع برای از بین بردن فشار رسانه‏های گروهی است. آمریکا نسبت به آن چه در بحرین رخ می دهد مسئول است".

این روحانی بحرینی اضافه کرد: " دولت اعلام کرده است که 500 نفر از معترضان را محاکمه خواهد کرد. این کار برای انحراف اذهان عمومی از اقدامات آنان است. اما ما قاتلان و شکنجه‏گران را شناسایی کرده‏ایم و آنها به سزای اعمال خود خواهند رسید".

ــ ایجاد فشار حتی در مرزها

با تشديد سرکوب شیعیان در بحرین، اداره گذرنامه این کشور در مرز عربستان و بحرين، به نحوی کاملاً طايفه‏گرایانه با شهروندان شيعه و سنی برخورد مي‏کند. رويکرد کادر این اداره به گونه‏اي است که آنها به اهل تسنن با گشاده‏رويي و خوش خلقي اجازه ورود و خروج به دو کشور را مي دهند اما براي شيعيان محدوديت‏هاي زيادي اعمال مي‏کنند.

ــ تظاهرات اعتراض آمیز ساکنان روستاي عکر

ساکنان روستای عکر با وجود تدابیر شدید امنیتی ؛ در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه نظامیان آل خلیفه و آل سعود ، راهپیمایی کردند. مردم این روستا درحالی که شمع در دست داشتند با گذر از کوچه ها و خیابانها از مقابل منازل بازداشت شدگان و زندانیان نیز عبور کردند .

در همین حال ساکنان این روستا کناره گیری خلیفه بن سلمان از قدرت را خواستار شدند .

انان همچنین تاکید کردند تا زمانی که بازداشت شدگان سیاسی در زندانها به سر می برند، دست از برگزاری تظاهرات برنخواهند داشت.

از بحرین همچنین خبر می رسد نیروهای امنیتی بحرین همراه با ارازل و اوباش وابسته به نظام حاکم، به منازل منطقه بنی جمره حمله وبرخی از آنها را تخریب کردند.

ــ محاکمه دبيرکل جمعيت وعد بحرين در دادگاه نظامي

دبیرکل جمعیت الوعد بحرین امروز در دادگاه نظامی منامه محاکمه می شود.

"ابراهیم الشریف" به ارتباط با خارج، تشویق به سرنگونی رژیم حاکم بحرین و تحریک مردم به آشوب طلبی در این کشور متهم شده است.

این نخستین بار از زمان اعلام حکومت نظامی در بحرین در اسفند سال گذشته تاکنون است که یکی از سران جمعیت های سیاسی مخالف در این کشور محاکمه می شود.

ــ متهم شدن 21 فعال سیاسی به تلاش برای براندازی آل خلیفه

دادستان نظامی بحرین 21 فعال سیاسی را به تلاش برای سرنگونی نظام پادشاهی ال خلیفه متهم کرده است .

خبرگزاری دولتی بحرین اعلام کرد پرونده این بیست و یک فعال سیاسی امروزــ یکشنبه 18 اردیبهشت ـ به دادگاه ویژه امنیت ارجاع شد.

دادگاه ویژه امنیتی در چارچوب قانون حکومت نظامی در بحرین تشکیل شده است

چهارده تن از اعضای این گروه از جمله تعدادی از چهره های سیاسی برجسته شیعه بحرین در بازداشت بسر می برند و بقیه بصورت غیابی متهم شده اند.

ــ ناتوانی آل خلیفه در سرکوب قیام مردم

نماینده فراکسیون مستعفی الوفاق تاکید کرد که رژیم آل خلیفه نمی تواند خیزش مردمی بحرین را متوقف کند، و جلوگیری از برگزاری نماز جمعه و دیگر اقدامات تاثیری بر انقلاب نخواهد کرد.

"جمیل کاظم" اظهار داشت : پس از گذشت چند هفته از وضع فوق العاده تحمیل شده بر بحرین که هدف از آن سرکوب خیزش مسالمت آمیز و متمدنانه در بحرین بود، تحرکات مردمی هنوز متوقف نشده است و رژیم حاکم نتوانسته با محاصره مردم با تانک ها و زره پوش ها و اخراج کارمندان و متخصصان معترض از ادارات و بیمارستان های دولتی کاری از پیش ببرد.

وی افزود : انقلاب بحرین همچنان زنده است و هر روز شاهد ابتکاری جدید از سوی انقلابیون هستیم و تا احقاق حقوق قانونی مردم و اصلاح سیاسی واقعی از فعالیت های خود دست نخواهند کشید.

کاظم سپس با اشاره به استقرار گسترده نیروهای امنیتی برای جلوگیری از برگزاری نماز جمعه به امامت آیت الله عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی ، خاطر نشان کرد: همه این اقدامات نمی تواند جلوی حضور مردم در خیابان ها و فعالیت های متعدد اعتراضی را بگیرد.

نماینده فراکسیون مستعفی الوفاق به رژیم بحرین هشدار داد که به خواسته ائتلاف جوانان 14 فوریه درباره لغو حکم اعدام تظاهر کنندگان تن دهد و افزود: رژیم حاکم گمان می کند که صدور حکم اعدام می تواند ابزاری برای اعمال فشار بر خیزش مردمی و جنبش جامعه باشد ؛ اما جوانان انقلابی دقیقا عکس این اعتقاد را دارند.

کاظم همچنین تلاش های رژیم برای فرونشاندن آتش انقلاب در بحرین را بی تاثیر دانست و تاکید کرد که انقلاب مردمی برای بازپس ستاندن حقوق از دست رفته بحرینی ها شکل گرفته است و هیچ کس نمی تواند عزم این ملت را بشکند و انقلاب بحرین تا پیروزی پیش خواهد رفت.

ــ تشکیل کمیته مردم برای حمایت از مردم بحرین

دبیرکل کنگره ملی عراق و عضو سابق پارلمان این کشور ضمن اعلام حمایت از ملت بحرین و اقدامات صورت گرفته از سوی عراقی ها همچون برپایی تظاهرات و ابراز همبستگی با مردم بحرین گفت: ما در عراق یک کمیته مردمی برای حمایت از ملت بحرین تشکیل داده ایم و در این رابطه کنفرانسی را با حضور شخصیت های برجسته و مخالف بحرین در بغداد برگزار کردیم که این کنفرانس تاثیر تبلیغاتی و رسانه ای گسترده ای داشت.

چلبی با بیان این مطلب افزود: حمایت های ما از ملت بحرین تاکنون در سطح مردمی بوده و دولت عراق نیز قطعا در این رابطه دنباله رو مردم خواهد بود.

ــ شکایت قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین به دیوان لاهه

قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین از ظلم و سفاکی آل خلیفه و آل سعود به دیوان بین المللی کیفری در لاهه شکایت کردند.

یک گروه از وکلای برجسته بین المللی و طرفدار حقوق بشر در سفر به هلند شکایت برخی از قربانیان نقض حقوق بشر در بحرین را در روز جمعه به دیوان بین المللی کیفری در لاهه تسلیم کردند.

"مایا الخنساء" وکیل مشهور لبنانی در یک نشست خبری در لاهه از سکوت آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین انتقاد کرد و گفت که گروه وی قصد دارد تا آنجا که در توان دارد این موضوع را به گوش جهان برساند.

خانم الخنساء در این کنفرانس خبری به خبرنگاران گفت: انسانهای عادلی در جهان وجود دارند و هنوز عدالت در جهان نمرده است. انتظار ما این است که جامعه جهانی چشم خود را بر نقض حقوق بشر در بحرین نبندد و نسبت به آنچه که بر مردم بحرین می گذرد عکس العمل نشان دهد.

جمعی از قربانیان بحرینی روز گذشته با در دست داشتن عکس هایی از جنایات آل سعود و آل خلیفه در بحرین در برابر دیوان بین المللی کیفری در لاهه تجمع کردند و به عنوان نماینده قربانیان بحرینی شکایت خود را به این گروه از وکلا تسلیم نمودند. این گروه از وکلا نیز قول دادند که تا آنجا که ممکن است برای بر ملا کردن جنایات حاکمان بحرین تلاش خواهند کرد. آنها گفتند که نه تنها دیوان بین المللی کیفری بلکه دیگر سازمانهای بین المللی ذیربط نیز وظیفه دارند در برابر این جنایات بایستند.

وکلای یاد شده، شکایت قربانیان بحرینی را بلافاصله به دیوان بین المللی کیفری در لاهه تسلیم کردند

 

زمان انتشار : 1390-01-02