۱۳۹۷/۰۳/۰۶
۱۱:۱۰ ق٫ظ

از سوي ديگر انقلابيون ليبي با انتشار بيانيه‌اي تاكيد ‌كردند: روند پيوستن نيروهاي امنيتي قذافي به انقلابيون ليبي همچنان ادامه دارد و طي روز گذشته بخشي از يك گردان امنيتي قذافي مستقر در طرابلس به نيروهاي انقلابي پيوستند.

آخرین تحولات لیبی

به نقل از الجزيره، روز گذشته انقلابيون ليبي موفق شدند حملات نيروهاي قذافي در منطقه اجدابيا را دفع و 14 نفربر نظامي آنها را منهدم كنند، اما در اين درگيري‌ها 5 نفر از انقلابيون كشته شدند.

* ادامه پيوستن نيروهاي تابع قذافي به انقلابيون

از سوي ديگر انقلابيون ليبي با انتشار بيانيه‌اي تاكيد ‌كردند: روند پيوستن نيروهاي امنيتي قذافي به انقلابيون ليبي همچنان ادامه دارد و طي روز گذشته بخشي از يك گردان امنيتي قذافي مستقر در طرابلس به نيروهاي انقلابي پيوستند.

در اين بيانيه اظهار شده كه برخي از كارمندان وزارت داخلي رژيم قذافي نيز پيوستن خود را به انقلابيون اعلام كردند.

* درگيري نيروهاي قذافي با انقلابيون در طرابلس و برافراشته شدن پرچم انقلابيون

اما از ديگر تحولات مهم طرابلس بايد از وقوع درگيري‌هاي چندساعته در طرابلس و در اطراف منطقه "سوق الجمعه " ميان انقلابيون با نيروهاي قذافي سخن گفت.

همچنين خبرگزاري آلمان به نقل از شاهدان عيني گزارش داد كه برخي از مدارس طرابلس پرچم انقلابيون را برافراشته‌اند.

* هدف قرار دادن ماشين‌هاي امدادي و آمبولانس‌ها در مصراته

اما طي حملات روز گذشته نيروهاي قذافي به شهر مصراته كه همچنان از سه طرف محاصره مي‌شود، چندين دستگاه خودروي امداد كه حمل و نقل مجروحان و بيماران را به‏عهده دارد، هدف موشك‌ها و گلوله‌هاي نيروهاي قذافي قرار گرفت كه بر اثر اصابت يكي از اين موشك‌ها به آمبولانس حامل مجروحان 5 نفر كشته شدند.

* آزادي خانواده‌هاي دربند نيروهاي قذافي

از سوي ديگر انقلابيون ليبي اعلام كردند که موفق شدند چندين خانواده را كه مدت 45 روز نيروهاي قذافي آنها را اطراف شهرك زريق در كنار شهر دافينه در نزديكي مصراته به اسارت گرفته بودند، آزاد نمايند.

* ادعاي رژيم قذافي در حمله ناتو به تأسيسات و مراكز غيرنظامي طرابلس

اما رژيم قذافي روز گذشته ناتو را به بمباران تاسيسات و مراكز غيرنظامي و مناطق مسكوني طرابلس متهم و اعلام كرد: در حملات روز گذشته ساختمان دادگاه عالي و دادستاني ليبي و مراكز سازمان‌هاي دفاع از حقوق بشر در طرابلس توسط ناتو هدف قرار گرفتند درحالي كه ناتو تاكيد كرد در حملات هوايي خود مراكز و مناطق استراتژيك را هدف قرار داده است.

* ناتو هدف حملات خود را در طرابلس كاستن از قدرت قذافي اعلام كرد

اما خبرگزاري فرانسه به نقل از "كارمن رومر " سخنگوي ناتو گزارش داد كه هدف از حملات ناتو روي طرابلس هدف قرار دادن شخص قذافي نبوده، بلكه كشورهاي غربي استراتژي كاستن از قدرت قذافي جهت ممانعت وي از آسيب رساندن به غيرنظاميان را دنبال مي‌كنند و اين حملات عليه تاسيسات و مراكز مورد استفاده ارتش قذافي ادامه خواهد يافت.

* دبيركل ناتو خواستار تشديد فشارهاي سياسي كنار عمليات نظامي ناتو عليه قذافي شد

"آندرس راسموسن " دبيركل ناتو نيز در همين ارتباط با حمايت از اقدامات ناتو در ليبي جهت حمايت و دفاع از غيرنظاميان و شهروندان اين كشور در برابر حملات قذافي خواستار اعمال فشارهاي سياسي بيشتر عليه رژيم قذافي شد تا كنار عمليات نظامي ناتو منجر به تحقق اهداف كشورهاي غربي در ليبي شود.

راسموسن تاكيد كرد: عمليات نظامي به تنهايي بحران ليبي را حل نخواهد كرد، بلكه كنار آن بايد فشارهاي سياسي نيز تشديد شود تا قذافي را وادار به كناره‌گيري از قدرت كند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01