۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۱:۰۰ ب٫ظ

با وجود سرکوب شديد تظاهرات ادامه دارد/ شاخص اصلی انقلاب بحرین: ائتلاف ملی شیعیان و سنی ها علیه آل خلیفه/ تشديد اختلافات بين اعضاي شوراي همكاري خليج فارس/ تظاهرات مردم سوئیس در اعتراض به کشتار شهروندان بحرینی/ راهی برای بازگشت وجود ندارد/ سیاست جدید آل خلیفه/ بیانیه اتحادیه جهانی

آخرین خبرها از هفتاد و هشتمین روز قیام مردم بحرین/ دوشنبه 12اردیبهشت

وجود سرکوب مردم بحرین تظاهرات و بانگ تکبیر شبانه در بحرین همچنان ادامه دارد.مردم شجاع بحرین تظاهرات خود را به مناطق روستایی بحرین کشانده اند و علی رغم سکوت فراگیر جهان نسبت به جنایات آل خلیفه ، به کمک و نصرت الهی چشم دوخته اند و به او اعتماد می کنند

و اینک حوادث و تحولات هشتاد و هشتمین روز از قیام مردم بحرین علیه استبداد آل خلیفه:

 

ــ با وجود سرکوب شديد تظاهرات ادامه دارد

رئیس انجمن جوانان بحرین اعلام کرد: با وجود سرکوب شدید مخالفان در این کشور تظاهرات همچنان ادامه دارد

محمد المسقاطی رئیس انجمن جوانان بحرین در منامه در مصاحبه با شبکه پرس تی وی گفت در پی صدور حکم اعدام برای برخی از مخالفان و معترضان در بحرین و با وجود سرکوب شدید مخالفان، اعتراض ها در بحرین همچنان ادامه دارد.

این فعال بحرینی گفت در روز های اخیر بسیاری از مناطق روستایی بحرین مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفته اند.

اما مردم در مناطق روستایی همچنان به تظاهرات خود ادامه می دهند و نیروهای امنیتی برای مقابله با تظاهرکنندگان از گاز اشک اور و گلوله های پلاستیکی استفاده می کنند.

ــ شاخص اصلی انقلاب بحرین: ائتلاف ملی شیعیان و سنی ها علیه آل خلیفه

یک روزنامه عرب زبان با اشاره به اینکه آل خلیفه و آل سعود برادران استبداد هستند، تاکید کرد: در انقلاب بحرین شیعیان و اهل تسنن بدون در نظر گرفتن تفاوت مذهبی خود علیه رژیم آل خلیفه به پا خاستند.

روزنامه القدس العربی امروز در مقاله ای که به قلم "صبحی حدید" به رشته تحریر درآمده با اشاره به انقلاب مردم بحرین می نویسد: آنچه وجه مشترک و مهم انقلاب کنونی بحرین با دیگر اعتراضات مردمی در طول تاریخ این کشور به شمار می رود بیانگر این موضوع است که با وجود اختلاف شهروندان بحرینی در مذهبشان با یکدیگر اما این مسئله مانع اتحاد آنان در تشکیل ائتلاف ملی که خواستار انجام اصلاحات در این کشور است، نشد.

انقلاب مردم بحرین شعله ور شد تا خواستهای اجتماعی، سیاسی و قانونی آنان محقق شود و آنچه که سران بحرینی از اهداف این انقلاب و سران دیگر کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین شماری از تحلیلگران و دولتمردان غربی از آن تصور می کنند، یعنی اینکه بین شیعیان و اهل تسنن دراین کشورها اختلاف وجود دارد و وضعیت ارتباط بین این دو گروه کاملا بحرانی است، اصلا درست نیست.

اما این درحالی است که بیشتر شهروندان بحرینی با صرف نظر از گرایشات مذهبی شان قربانی فساد گسترده و درحقیقت قربانی تسلط بی چون و چرای آل خلیفه بر کشورشان و تبدیل شدن کشورشان به مزرعه ای برای بهره برداری خاندان آل خلیفه هستند.

"صبحی حدید" همچنین خاطرنشان می سازد: اصلا عجیب به نظر نمی رسد اگر برادران استبداد و فساد یعنی آل خلیفه و آل سعود و آل قذافی و آل صالح و دیگر خانواده های استبداد عربی دست به یک ائتلاف امنیتی و نظامی برای سرکوب انقلاب ها بزنند بدون آنکه حق این مستبد یا آن دیگری در استفاده از انواع روش های شکنجه و ظلم و ستم از بین برود

همچنین با این وجود اصلا عجیب نبود که دیکتاتور بحرین نماد انقلاب بحرین یعنی همان میدان لؤلؤ را از بین برد.

ــ تشديد اختلافات بين اعضاي شوراي همكاري خليج فارس

در حالي كه مردم بحرين بر خواسته‌ها و مطالبات مردمي خود تاكيد دارند، يك مقام دفاعي رژيم آل خليفه تلاش كرد مردم بحرين را به دستور گرفتن از خارج متهم كند.

شيخ "خليفه بن احمد آل خليفه فرمانده كل نيروهاي دفاعي بحرين در گفت‌‌وگو با روزنامه كويتي "الراي العام " هزاران تن از مردمي را كه از سه ماه پيش تاكنون در اين كشور با برگزاري تظاهرات مستمر خواستار ايجاد اصلاحات در كشورشان هستند خائن قلمداد كرد.

وي با طرح اين ادعا كه تظاهرات‌كنندگان بحريني خواهان ايجاد اصلاحات در اين كشور نيستند، ادعا كرد، آنها به دنبال سرنگوني نظام و برپايي جمهوري اسلامي وابسته به ايران هستند.

آل خليفه در ادامه طرح اتهامات خود همچنین حزب الله و شخصيت‌هاي برجسته كويتي و دستگاه‌هاي اطلاعاتي كشورهاي خارجي را در انقلاب مردم بحرين دخيل دانست.

فرمانده كل نيروهاي دفاعي بحرين با ابراز تعجب از آنچه دخالت كشورهاي غربي از طريق سفارتخانه‌هاي خود در بحرين خواند بدون اشاره به حمايت‌هاي غرب از اين رژيم گفت: غرب نيز به اين افراد خائن اطلاعات جاسوسي مي‌دهد و از آنها حمايت لجستيكي و رسانه‌اي مي‌كند.

آل خليفه همچنين مردم انقلابي بحرين را آموزش ديده در ايران، لبنان و عراق خواند و با هدف ايجاد رعب و وحشت تاكيد كرد كه همه بازداشتي‌ها و معترضين محاكمه خواهند شد.

وي حضور ارتش كويت در چارچوب نيروهاي سپر جزيره در بحرين را رد كرد و گفت كه حتي شخصيت‌هاي برجسته كويتي و برخي شبكه‌هاي ماهواره‌اي از تظاهرات كنندگان حمايت‌هاي مادي، سياسي و رسانه‌اي مي‌كنند و بازرگانان و صاحب نفوذ‌هاي كويتي به ميدان اللولوة رفته بودند و از معترضين پشتيباني مالي مي‌كردند و در شبكه‌هاي ماهواره‌اي خود براي كساني كه خواهان سرنگوني نظام آل خليفه هستند تبليغ كردند.

گفتنی است اين روزها منابع خبري اختلافات بين كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس بر سر حضور نظامي عربستان و امارات در بحرين را 'بي سابقه' توصيف مي‌كنند.

ــ تظاهرات مردم سوئیس در اعتراض به کشتار شهروندان بحرینی

مسلمانان سوییس در تجمعی اعتراض آمیز در برن پایتخت این کشور نسبت به اعمال خشونت علیه مسلمانان مظلوم بحرین اعلام انزجار کرده و خواستار پایان جنگ بر ضد مردم این کشور شدند.

مسلمانان مقیم سوئیس روز گذشته در تجمعی اعتراض آمیز در برن پایتخت این کشور نسبت به اعمال خشونت علیه مسلمانان مظلوم بحرین اعلام انزجار کرده و خواستار پایان جنگ بر ضد مردم این کشور شدند.

در این تجمع دست نوشته هایی در دست حاضرین بود که طی آن نسبت به بی تفاوتی جامعه جهانی و قدرتهای بزرگ به فاجعه ای که در بحرین علیه مردم در حال انجام است به شدت انتقاد کردند.

 

همچنین قرار است تجمعات و تظاهرات مشابهی طی روزهای آینده در دیگر شهرهای سوییس نیز برگزار شود.

ــ رئیس جنبش الاحرار بحرین: راهی برای بازگشت وجود ندارد

رئیس جنبش الاحرار بحرین گفت: اشکار است که بحران در بحرین رو به فزونی است و این نظام دیگر نمی تواند پا بر جا بماند

سعید الشهابی افزود: اگر غرب بخواهد بعد از این همه فاجعه مانند: آتش زدن قرآن تخریب مساجد و.. همچنان از دولت بحرین حمایت کند، در منطقه ناتوان و منفور تر خواهد شد.

وی تاکید کرد: مردم آرام نخواهند شد و به این نظام فاسد پایان خواهند داد.

وی همچنین تغییر مواضع آمریکا در برابر بحرین را نتیجه مقاومت و فداکاری های ملت بحرین شمرد و پیش بینی کرد مواضع سایر کشورهای غربی نیز تغییر خواهد کرد.

این جنبش همچنین خطر پیشروی ملت بحرین در صورت حمایت غرب از آل خلیفه را هشدار داد.

ــ تعجب از سکوت سازمان های بین المللی

یک زن مقاوم بحرینی که خواست نامش فاش نشود، تعجب خود را از استمرار سکوت سازمان های بین المللی در برابر تجاوز به حقوق بشر در بحرین ابراز داشت و آن را همراهی بین المللی با نظام آل خلیفه که باعث نادیده گرفتن کشتارهای ملت بحرین شده است، قلمداد کرد.

ــ سیاست جدید آل خلیفه

در حالی که رئیس پلیس منامه، یافتن جسد بی جان فردی 68 ساله را در این شهر تأکید کرد، مخالفان دولت احتمال می دهند سیاست جدید دولت کشتن مخالفان دولت و رها کردن آنان در خیابان ها باشد.

ــ اظهارات اوباما ناشی از فشار افکار عمومی

"حسن التریکی" رئیس دفتر سیاسی کنفرانس یاری ملت بحرین، ضمن اشاره به این مسأله که نظام آل خلیفه همه قوانین و عرف های بین المللی را نقض کرده است، گفت: اظهار اوباما ناشی از فشار اذهان عمومی آمریکا بر اوست.

التریکی همچنین همه ملت ها را به راهپیمایی در اعتراض به صدور حکم اعدام در حق چهارجوان بحرینی، فراخواند.

ــ بیانیه اتحادیه جهانی علمای مسلمین

دفتر اجرایی اتحادیه جهانی علمای مسلمین، طی بیانیه ای کشتار مردم در انقلاب های اخیر را محکوم کرد، در حالی که هیچ یادی از ملت به خاک و خون کشیده بحرین نکرد.

ــ بازداشت پزشك ودو رهبر برجسته اهل تسنن در بحرين

يك فعال سياسي بحريني از بازداشت يك پزشك زن و دو رهبر سياسي برجسته اهل تسنن به اتهام حمايت از مردم و انقلابيون خبر داد.

 

 

"جعفر العلوي " امروز اعلام كرد: نيروهاي امنيتي در منامه "محمد بوفلاسه " و "ابراهيم شريف " دو رهبر سياسي برجسته اهل تسنن و خانم دكتر "نهاد الشيراوي " پزشک اهل تسنن كه بسياري از مجروحان اعتراضات را درمان كرده است؛ بازداشت كردند.

فعال سياسي بحريني با تاكيد بر اينكه سياست "سركوب " رژيم آل خليفه شامل اهل تسنن و اهل تشيع است، افزود: رژيم حاكم فعالان سني حامي مطالبات اهل تشيع و وحدت ملي را زودتر از اهل تشيع سركوب مي‌كند تا مانع گسترش همراهي اهل تسنن با شیعیان شود و در اين امر متوسل به دستاويز اختلافات فرقه‌اي مي شود.

جعفر العلوي با اشاره به سركوب شديد فعالان سني و شيعي حامي مردم و انقلابيون با دستاويز "اختلافات فرقه‌اي " گفت: رژيم آل خليفه از مسئوليت‌هاي ملي در قبال ملت اين كشور شانه خالي مي كند.

وي تصريح كرد: رژيم آل خليفه در پي ايجاد فتنه فرقه‌اي است و براي جلوگيري از اجماع ملي درباره مطالبات مردمي متوسل به دستاويز تحريك فرقه‌اي مي‌شود و براي دستيابي به اين هدف از نيروهاي متجاوز عربستان كمك مي‌گيرد.

فعال سياسي بحريني با اشاره به اين كه رژيم حاكم از گروه‌هاي ضد مردمي تشكيل شده است؛ افزود: نخست وزير ، رئيس دفتر پادشاهي و دولت بحرين داراي گروه‌هاي شبه‌نظامي و دستگاه‌هاي اطلاعاتي ويژه هستند كه به كشتار و ربودن مردم مي پردازند.

 

زمان انتشار : 1390-01-26