۱۳۹۷/۱۱/۲۹
۷:۱۴ ب٫ظ

بزرگترین مسابقه حفظ قرآن کریم دانش آموزی با حضور بیش از ۳۳ هزار دانش آموز در دوحه قطر آغاز شد.

آغاز بزرگترین مسابقه قرآنی در دوحه قطر

به گزارش الأمه:

وزارت اوقاف و امور اسلامی قطر با هماهنگی وزارت آموزش عالی ، امروز(یکشنبه 28 بهمن) مسابقه مدرسه ای سالیانه حفظ قرآن کریم را که بزرگترین مسابقه قرآنی در سطح این کشور است، برگزار می کند.

این وزارتخانه اعلام کرد: 33 هزار و 667 دانش آموز دختر و پسر از 404 مدرسه دولتی، خصوصی در پنجاه و هشتمین مسابقه حفظ قرآن کریم شرکت خواهند کرد.

 

این مسابقه در دو سطح حفظ قرآن کریم برگزار می شود که  سطح اول شامل حفظ قرآن کریم از سوره الناس تا سوره شوری که شش جزء است، برای سطح اول ابتدایی تا سوم دبیرستان است. سطح دوم برای کسانی است که بیش از هفت جزء و بیشتر حفظ باشند.

 

تعداد کمیته های آموزن این مسابقه به 21 کمیته برای دانش آموزان پسر در مقر بخش قرآن کریم و علوم آن متعلق به اداره تبلیغات و ارشاد دینی در وزارت اوقاف و امور اسلامی در منطقه السد می رسد. همچنین این تعداد علاوه بر کمیته های مدارسی است که بیش از 300 شرکت کننده دارند.

وزارت اوقاف و امور اسلامی، 101 کمیته برای دانش آموزان دختر درنظر گرفته است که در 16 دارالقرآن کریم بانوان در سطح کشور تقسیم می شود.

 

رقابت شرکت کنندگان قربانی براساس جدول زمان بندی شده آماده اداره تبلیغات و ارشاد دینی در ساعت 7:30 دقیقه امروز آغاز می شود و تا نماز ظهر ادامه دارد.

این اداره یک روز مخصوص را برای آزمون مناطق آموزشی تعیین خواهد کرد.

شعبه حفظ قرآن کریم ویژه در مدارس و متعلق به بخش قرآن کریم و علوم آن در وزارت اوقاف جدول آزمون ویژه دانش آموزان دختر و پسر را که تا پایان ماه فوریه ادامه دارد، ارایه کردند.

 

منبع: شبستان