۱۳۹۷/۰۲/۰۵
۴:۲۷ ب٫ظ

ایران نیز یکی از کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره خواهد بود و موسی بیدج به نمایندگی از ایران در آن حضور پیدا خواهد کرد.

آغاز به کار جشنواره بین المللی شعر متنبی

جشنواره بین‌المللی شعر متنبی در ماه نوامبر آینده آغاز به کار خواهد کرد. به گزارش سایت الشروق جشنواره بین‌المللی شعر متنبی چهارم نوامبر آینده در شهر زوریخ سویس با شرکت سی کشور از نقاط مختلف جهان شروع به کار خواهد کرد. ایران نیز یکی از کشورهای شرکت‌کننده در این جشنواره خواهد بود و موسی بیدج به نمایندگی از ایران در آن حضور پیدا خواهد کرد. فاطمه ناعوت از مصر، سلیمان توفیق از سوریه، اعتدال الذکر الله از عربستان سعودی، عبدالرضا علی، صلاح الحمدانی، ناصر مونس و موید طیب از جمله شرکت‌کنندگان عرب‌زبان این جشنواره بشمار می‌روند.

این جشنواره توسط سازمان جهانی یونسکو برای دومین سال پیایی برپا می‌گردد و یکی از بزرگترین و فعال‌ترین مراکز بحث و گفتگوی جهانی است. امسال موضوع مورد نظر این جشنواره بهار عربی اعلام شده است و قرار است فعالیت‌های این دوره براساس انقلاب‌های جهان عرب، اعتراضات مردمی در این کشورها و خواسته‌های مردم این سرزمین تنظیم شود.

این جشنواره فرصت بسیار خوبی برای آشنا شدن روشنفکران کشورهای مختلف با یکدیگر است. شخصیت‌هایی در کشورهای مستبد زندگی کرده‌اند و در زیر سایه سنگین فضای رعب و خفقان اندیشه و افکار خود را صیقل داده‌اند در این محیط و فضا فرصتی به دست می‌آورند که با دیگر روشنفکران جهان آشنا شوند و با سخن گفتن از اندیشه‌ها و افکار خود به تجربه‌ها و دانسته‌های جدیدی دست پیدا کنند.

قرار است جشنواره مذکور به دو زبان عربی و آلمانی ب

 

زمان انتشار : 1391-02-10