۱۳۹۷/۱۱/۰۶
۳:۲۰ ب٫ظ

مرحله مقدماتی بیست‌ودومین دوره مسابقات ملی قرآن وزارت اوقاف و امور اسلامی کویت آغاز شد.

آغاز مرحله مقدماتی مسابقات ملی قرآن اوقاف کویت

به گزارش الأمه:
این رقابت‌ها از دیروز(چهارم بهمن‌ماه) در دو بخش بانوان و آقایان و در مناطق مختلف کویت آغاز شد و «احسن الحدیث»(بهترین سخن) شعار این دوره از رقابت‌ها است.
 
این رقابت‌ها در رشته‌های مختلف حفظ، تلاوت و تجوید و در گروه‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و قرار است مرحله نهایی این مسابقات از ۲۱ بهمن‌ماه در مسجد بزرگ کویت آغاز و به مدت دو هفته ادامه داشته باشد.

منصور صقعبی، رئیس کمیته برگزارکننده مسابقات ملی قرآن کویت و معاون دبیرکل امور وقفی دبیرخانه اوقاف این کشور در نشستی خبری در این باره گفت: این رقابت‌ها در راستای تلاش دبیرخانه اوقاف کویت برای خدمت به قرآن و با هدف افزایش شمار حافظان قرآن در کشور برگزار می‌شود. 

حمد سنان، رئیس کمیته دائمی مسابقات نیز در این باره گفت: این کمیته با هماهنگی اداره صندوق‌های وقفی دبیرخانه اوقاف کویت تلاش‌های زیادی برای برپایی این رقابت‌ها انجام داده و شعار این دوره از مسابقات «احسن الحدیث»(بهترین سخن) است.

وی افزود: در سال‌های گذشته، بخش‌های مختلفی از جمله کمیته بزرگسالان، افراد معلول و دارای نیازهای خاص، بزهکاران کانون‌های اصلاح و تربیت، روشندلان و بیماران اوتیسمی ایجاد شده که در کنار سایر شهروندان در مسابقات ملی قرآن کویت رقابت می‌کنند.

حمد سنان تصریح کرد: این مسابقات با هدف تشویق شهروندان کویتی خارج از کشور به حفظ و تلاوت قرآن در بریتانیا و ایرلند نیز برگزار می‌شود و دبیرخانه اوقاف کویت بر فراهم آوردن بهترین امکانات برای ایجاد عدالت و شفافیت در مرحله مقدماتی و نهایی مسابقات تأکید دارد.
 
منبع: ایکنا