به گزارش الأمه:
شرکت‌ها جدیدترین ابداعات خود در زمینه نور و روشنایی، مبلمان و دکوراسیون را ارائه داده‌اند. همه اینها پس زمینه‌ای از برنامه‌های رسمی هفته طراحی دبی است.
به گزارش الشرق الاوسط، این رویداد شامل ۲۵۰ فعالیت از ۱۲۰ شرکت است، در این جشنواره همچنین نمایشگاه‌ها و پروژه‌های طراحی مجسمه است که به‌طور اختصاصی برای این برنامه طراحی شده‌است.
در سالن اصلی نمایشگاه طراحان جوان با شرکت‌های جهانی و داخلی به رقابت می‌پردازند.
هفته طراحی دبی در چهارمین دوره، جایگاه خود به عنوان عامل ترقیب‌کننده برای تبدیل دبی به پایتخت نوآوری در سطح منطقه را تقویت می‌کند. در طول این سال‌ها تعداد گسترده‌ای از طراحان در سطح منطقه و جهان، از این رویداد به عنوان مکانی برای ارائه ابتکارات خود در سطح بین‌المللی استفاده کرده‌اند.
تعدادی از جالب‌ترین بخش‌های موجود در این جشنواره عبارتند از:
 
نمایشگاه فارغ التحصیلان جهانی
این بخش یکی از بخش‌های پویا و خلاق هفته طراحی دبی است که فارغ التحصیلان دانشگاه‌ها و مؤسسات بین‌المللی پروژه‌های پایان‌نامه‌ها و ایده‌های جدید خود را در آن ارائه می‌دهند.
 
قطعات الکترونیکی هوشمند و نرم‌افزارهای آنتی‌ویروس
جولیانا پروبست، فارغ‌التحصیل دانشگاه سینسیناتی آمریکا دستگاهی طراحی کرده که آب اقیانوس‌ها و دریاها را از نشت نفت پاک می‌کند. این محقق به منظور حفاظت از محیط زیست، تکنولوژی مدرن و قطعات هوشمند الکترونیکی را برای جداسازی روغن از آب به کار برده‌است.
 
قبل از خرید اندکی تأمل کن
جان تیو از دانشگاه سنگاپور با طراحی یک برنامه الکترونیکی برای کمک به اسراف گران آنها را از خرید موارد غیرضروری بازمی‌دارد. این برنامه با ارائه مبلغ به مشتری این امکان را می‌دهد که قبل از فشار دادن دکمه «خرید» اندکی فکر کند.
 
اختراعاتی برای کمک به بیماران آلزایمر
لویس هارنبی از کالج سلطنتی هنرهای لندن قطعاتی از آبنبات و شیرینی رنگی به نام (قطره‌های ژله‌ای) را درست کرده که در واقع یک نوع مکمل غذایی است که مواد و مایعات مورد نیاز بیماران آلزایمر را تأمین می‌کند. چرا که غالباً این افراد برخی از مهمترین کارهای روزمره خود مانند خوردن و آشامیدن را فراموش می‌کنند. اما این شیرینی و آبنبات‌های جذاب این افراد را به خود جذب کرده که هر کدام از آنها تقریباً یک لیتر از آب مورد نیاز بدن را تأمین می‌کنند.