۱۳۹۷/۰۱/۳۱
۸:۴۰ ب٫ظ

افتخار مي‌كنيم امت اسلام و شيعه اميرمؤمنان (ع) هستيم و اميداوريم در دنياي كنوني و اوضاعي كه مادي‌گرايي و الحاد تبليغ مي‌شود، بتوانيم با استقامت اسلام را در سطح دنيا گسترش دهيم

آل خلیفه و آل سعود وحشی و خود فروخته اند

حضرت آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني ظهر امروز در مراسم اختتاميه نهمين جشنواره قرآن و عترت بسيج دانش‌آموزي با ابراز تاسف از مصائب بزرگي كه با اهانت به قرآن كريم در بحرين صورت گرفت، اظهار داشتند: اين مصائب و بي‌احترامي‌ها از سوي سران خود فروخته آل سعود و آل خليفه، نوكران و مزدوران استكبار و افرادي كه سياست‌هاي اجانب و بيگانگان را در ممالك اسلامي پياده مي‌كنند، صورت گرفته كه اكنون پاي طغيان آنها به اين نقطه رسيده است.

ايشان خاطرنشان كردند: ادعاهايي كه از سوي آنها به ويژه از سوي آل سعود مطرح مي‌شود و برخوردهايي كه نسبت به مسلمانان صورت گرفته به صورت بدتر از كشيش نصراني جلوه كرده و قرآن كريم را به عنوان كتاب آسماني مسلمانان به آتش مي‌كشند.

اين مرجع تقليد تصريح كردند: اين اهانت از سوي مسلمانان و افرادي كه ادعاي خادم‌الحرمين دارند در تاريخ سابقه ندارد و زبان در بيان طغيان، ظلم، وحشيگري و قصاوت آنها ناتوان است.

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني با اشاره به حديث ثقلين گفتند: اهانت به قرآن اهانت به امام زمان (عج)، اهانت به پيامبر اكرم (ص)، اهانت به همه مقدسات و اهانت به فطرت بشري است، ولي آنها وحشي و خودفروخته‌ هستند كه با ظهور ميداني، باطن آنها ظاهر مي‌شود و دنيا از اين موضوع آگاه مي‌شود كه ايشان در بدترين نفاق‌هايي كه در دنيا امكان وجود دارد، گرفتار هستند.

ايشان خاطرنشان كردند: از طرفي بر زبان مي‌آورند كه مسلمان هستيم و از طرف ديگر مانند اربابان خود آمريكا و انگستان بدترين جنايات را مرتكب مي‌شوند.

استاد حوزه علميه قم تصريح كرد: گردنكشان در طول تاريخ به فعاليت‌هايي پرداختند تا نور خدا را خاموش كنند ولي نتوانستند و بر روشنايي اين نور روز به روز افزوده شد و دنيا را روشن و منور كرده است.

آيت‌الله صافي گلپايگاني گفتند: اكنون نيز نورانيت اسلام دنيا را فرا مي‌گيرد و مردم از ملل مختلف متوجه اسلام و قرآن مي‌شوند و بيگانگان و دشمنان با مراجعه به قرآن و مطالعه مباني و اعلاميه‌هاي قرآني در برابر اين كتاب آسماني پيشاني تواضع و احترام بر زمين مي‌گذارند.

ايشان اجراي برنامه‌هاي قرآني در كشور را مورد تقدير قرار داده و افزودند: فعاليت‌هاي آشنايي با قرآن در جايگاه بالايي قرار دارد و دعوت قرآن و اسلام دعوت به حيات، اخلاق كريمه و انسانيت است و انسان با فطرت زنده اين موضوع را درك مي‌كند.

اين مرجع تقليد تصريح كردند: قرآن كتاب مقدسي است كه در دنيا درخشش دارد و در همه ادوار بزرگ‌ترين فضلاي عالم بشري و عالم انسانيت با مجاهده در اين كتاب در برابر عظمت قرآن سر تعظيم فرود آوردند.

آيت‌الله العظمي صافي گلپايگاني افزودند: افتخار مي‌كنيم امت اسلام و شيعه اميرمؤمنان (ع) هستيم و اميداوريم در دنياي كنوني و اوضاعي كه مادي‌گرايي و الحاد تبليغ مي‌شود، بتوانيم با استقامت اسلام را در سطح دنيا گسترش دهيم.

ايشان همچنين با بيان اينكه حجاب بانوان از افتخارات اسلام است، گفتند: در برخي كشورها اصرار دارند كه حجاب گسترش پيدا نكند كه اين موضوع هشدار به آنهاست كه زنان براي رعايت عفاف و حجاب خود حاضر به پرداخت جريمه هستند.

حضرت آيت‌الله صافي گلپايگاني با بيان اينكه هويت نظام جمهوريت ديني است، تاكيد كردند: نبايد اجازه دهيم كه اين حوزه ضعيف شود و هر فرد به سهم خود بايد در حفظ و تقويت اين هويت تلاش و كوشش كند.

 

زمان انتشار : 1390-02-04