۱۳۹۷/۰۳/۰۲
۶:۰۷ ب٫ظ

مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به جنایات آل سعود در بحرین گفت: وظیفه ما در خصوص مسئله بحرین این است که برای پیروزی مسلمانان این کشور دست به دعا برداریم.

آل سعود لیاقت داشتن عنوان خادم الحرمینی را ندارد.

آیت الله مرتضی مقتدایی، عصر امروز طی سخنانی در همایش «اندیشمندان دانش گستر در حوزه فقه و فقاهت» که در مجتمع فرهنگی هاشم‌زاده کاشان برگزار شد، گفت: وظیفه ما در خصوص مسئله بحرین این است که برای پیروزی مسلمانان این کشور دست به دعا برداریم و نابودی رژیم آل سعود و آل خلیفه که خائنین به قرآن و اسلام هستند، را از خداوند مسئلت کنیم.

وی با اشاره به این که خیزش و بیداری اسلامی منطقه الهام گرفته از انقلاب اسلامی ایران است، افزود: حتی مخالفان نظام جمهوری اسلامی نیز به این مسئله اذعان دارند که خیزش‌های مردم مسلمان منطقه تاثیر گرفته از انقلاب اسلامی ایران است.

مدیر حوزه های علمیه ادامه داد: متاسفانه امروز در کشورهای اسلامی چون مصر، بحرین و تونس خلاء رهبری احساس می‌شود.

وی در ادامه با تاکید بر این که پاسخ گویی به نیازهای امت اسلامی رسالت جدی حوزه علمیه می باشد، گفت: طلاب جوان بدانند که تحصیل علوم دینی توفیق و نعمتی الهی است و شکر این نعمت به این است که خوب و با جدیت درس بخوانند؛ چرا که امروز حوزه‌ها باید پاسخ‌گوی نیازهای روز جامعه باشند.

عضو خبرگان رهبری یادآور شد: امام خمینی‌(ره) به عنوان یکی از فرزندان پرورش یافته حوزه علمیه، محشری در دنیای امروز به پا کرد و با ایجاد نظام اسلامی، دشمنان اسلام را به هراس انداخت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت 12 اردیبهشت سالروز شهادت استاد مطهری، ابراز داشت: شهید مطهری بی‌شک الگوی تمام عیاری برای حوزویان به شمار می‌رود و ایشان بهترین کسی است که می تواند برای یک طلبه، استاد و پژوهشگر اسوه باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه با اشاره به حضور شهید مطهری در دروس حضرت امام‌(ره)، آیت الله العظمی بروجردی و علامه طباطبایی در سالیان طولانی، گفت: استاد مطهری با این که یکی از مدرسین به نام حوزه بود، اما وقتی دریافت که مبانی اسلامی در دانشگاه‌ها دچار ضعف است، با خلوص و احساس تکلیفی که کرد به دانشگاه رفت و بیشترین تاثیر را بر دانشگاه‌ها گذاشت.

وی در عین حال که از طلاب جوان خواست تا شرح حال زندگی شهید مطهری را مطالعه کنند،اظهار داشت: اگر می‌خواهیم امروز به شبهات و سوالات بی پاسخ مانده در جامعه که در اذعان دانشجویان و نسل جوان حضور دارد پاسخ دهیم، باید به آثار و نوشته‌های شهید مطهری مراجعه کنیم.

 

آیت الله مقتدایی ادامه داد: کتاب های استاد مطهری هیچ گاه کهنه نمی‌شود و همیشه پاسخ‌گوی نیازهای جامعه است.

وی در ادامه سخنان خود ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: مراد از این که باید به اهل بیت(ع) محبت داشته باشیم در واقع پیروی کردن از آن بزرگواران و عمل به دستورات آنها است؛ چرا که ولایت اهل بیت (ع) تداوم ولایت رسول الله‌(ص) است.

عضو خبرگان رهبری ابراز داشت: در زمان غیبت نیز، تبعیت از ولایت فقیه همانا تبعیت از امام زمان‌(عج)، پیامبر‌(ص) و خداوند متعال است،

مدیر حوزه‌های علمیه تاکید کرد: به لطف الهی امروز حوزه‌های علمیه متکفل رشد و ترویج علوم اهل بیت (ع) در بین مردم هستند و این رسالت را با تمام وجود انجام می دهند.

آیت الله مقتدایی در خاتمه ضمن تشکر از خدمات آیت الله نمازی، نماینده ولی فقیه در کاشان و حجت الاسلام والمسلمین اسماعیلی، مدیر حوزه علمیه کاشان گفت: ظرفیت بالای حوزه کاشان و برخورداری آن از علمای متعهد و دلسوز و طلاب کوشا نوید موفقیتی روز افزون را برای حوزه علمیه این خطه می‌دهد.

گفتنی است، در خاتمه این مراسم از تنی چند از اساتید حوزه علمیه کاشان و نیز برگزیدگان اولین المپیاد علمی طلاب حوزه علمیه کاشان تجلیل به عمل آمد.

 

زمان انتشار : 1390-01-01