۱۳۹۷/۰۲/۰۶
۵:۰۸ ب٫ظ

پايگاه خبري "نبا نيوز " از شروع درگيري‌هاي مسلحانه در يمن طي چند ساعت آينده و تلاش انقلابيون براي تصرف مقرهاي دولتي در اين كشور خبر داد.

آماده‌باش انقلابیون یمن برای تصرف مراکز حساس دولتی

منابع آگاه به پايگاه خبري يمني "نبا نيوز " اعلام كردند كه فرماندهي حزب "تجمع براي اصلاح يمن " و اسلام‌گرايان اين كشور از عصر ديروز دوشنبه در حال آماده‌ شدن براي حمله به مقرهاي امنيتي دولت يمن هستند به همين دليل تمام افراد تحصن‌كننده در ميدان‌هاي مختلف استان‌هاي يمن و شبه‌نظاميان انقلابي از ديروز دستور آماده‌باش دريافت كرده‌اند تا براي افزايش دامنه درگيري با رژيم عبدالله صالح خود را آماده كنند.

اين در حالي است كه انتظار مي‌رود طي چند ساعت آينده اخوان‌المسلمون در يمن حملات خود عليه مقرهاي امنيتي ديكتاتور را آغاز كنند.

به گفته منابع آگاه، رهبران حزب تجمع عصر ديروز بطور بي‌سابقه‌اي در منظر عموم حاضر شدند و در تحصن‌هاي انقلابيون در ميدان‌هاي اصلي شهرهاي مختلف يمن شركت كردند و حتي براي انقلابيون سخنراني و اعلام كردند كه صبرشان تمام شده است و ساعت صفر براي سرنگون كردن رژيم حاكم فرا رسيده است و اين تصميم به دست جوانان مبارز گرفته شده است. جواناني كه معتقدند زمان ترك ميدان‌هاي تحصن فرا رسيده است و بايد رهبري شهرها را در دست بگيرند.

در اين سخنراني‌ها همچنين درباره توطئه‌هايي كه رژيم حاكم با برخي همپيمانان حوزه خليج خود طراحي كرده است، هشدار داده شد و از جوانان يمني خواسته شد تا هرچه سريع‌تر زمام امور را در دست بگيرند و فرصت را از دست‌كساني كه مي‌خواهند انقلاب يمن را به نفع خود مصادره‌كنند، بگيرند. ضمن اينكه رژيم حاكم مشروعيت خود را از دست داده است و سقوط آن با تصرف موسسات و باز پس گرفتن آن از دست دولت اعلام خواهد شد.

از سوي ديگر شاهدان عيني اعلام كردند كه ديروز تعداد زيادي از دانشجويان دانشگاه ايمات در ميدان تغيير صنعاء حاضر شده‌بودند و دو شهر صنعاء و تعز شاهد تحركات نظامي گسترده‌اي بوده است.

بر اين اساس، پيش‌بيني مي‌شود كه از امروز حملات گسترده‌اي عليه مقرهاي دولت يمن صورت گيرد كه اين امر جرقه يك جنگ داخلي در يمن خواهد بود.

چند روز پيش منابع آگاه از تحركات مشكوك و نگران‌كننده نظامي رژيم صالح خبر داده و اعلام كرده‌بودند كه رژيم حاكم پايگاه هوايي "الديلمي " در صنعا را از تمام جنگنده‌ها خالي كرده است و تمام اين جنگنده‌ها را به پايگاه‌ها و فرودگاه‌ها در استان‌هاي جنوبي و شرقي يمن انتقال داده است.

بر اساس اين گزارش، ده‌ها جنگنده از نوع "ميگ 29 "، "اف 5 " و "سوخوي "، همچنين ده‌ها تن بمب و موشك به پايگاه‌هاي هوايي در استانهاي "لحج "، "تعز "، "شبوة " و "المهرة " منتقل شده‌اند.

اين اقدامات نظامي در حالي صورت مي‌گيرد كه صنعا در سايه شكاف عميق در ارتش شاهد نوعي آماده‌باش امنيتي و نظامي گسترده است. بويژه اين‌كه پايتخت يمن شاهد درگيري ميان نيروهاي حامي صالح و يگان زرهي حامي انقلاب تغيير در يمن است.

اين تحولات همزمان با افشاي طرح محرمانه عبدالله صالح مبني بر انفجار اوضاع نظامي در يمن است. به نظر مي‌رسد صالح با اين طرح تلاش دارد تا به نوعي از اعمال فشارهاي مردمي و بين‌المللي براي كناره‌گيري از قدرت رهايي يابد و كشورش را به جنگ داخلي همانند ليبي مشغول كند.

منابع آگاه در اين‌باره تصريح كردند: رژيم صالح در صنعا و اطراف آن سلاح منتشر كرده‌اند و اين سلاح‌ها حتي شامل موشك‌هاي زمين به زمين از نوع "اورگان " و سكوهاي پرتاب موشك از نوع بي ام 12، تانك‌هاي تي 84، توپ‌هاي دور برد و خودروهاي زرهي از نوع "جلال " مي‌شوند.

 

زمان انتشار : 1390-02-06