۱۳۹۷/۰۲/۳۰
۸:۵۰ ق٫ظ

نماينده دائم سوريه در سازمان ملل با انتقاد از برخي فشارها به دولت دمشق اظهارداشت : آمريكا و برخي كشورها با طراحي يك برنامه پنهان به دنبال ايجاد بي ثباتي در سوريه هستند.

آمریکا به دنبال ایجاد بی ثباتی درسوریه است

بشار جعفري عصر روز سه شنبه بعد از نشست شوراي امنيت در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: رفتار برخي كشورها در قبال تحولات سوريه نشان مي دهد كه آنها به دنبال يك برنامه پنهان براي ايجاد ناآرامي و بر هم زدن فضاي عمومي در سوريه هستند.

نماينده دائم سوريه در سازمان ملل در پاسخ به اين سوال كه برخي مقام هاي واشنگتن اعلام كردند كه به دنبال ايجاد تحريم هاي يكجانبه بر ضد دمشق هستند،گفت: اين موضوع هنوز رسمي نشده است بنابر اين اجازه دهيد در زمان مقتضي در مورد آن اظهار نظر كنيم.

جعفري در پاسخ به سوال ديگري مبني بر مطرح شدن موضوع سوريه در شوراي امنيت هم گفت: دولت سوريه بيش از هر دولت ديگري به فكر مردم كشورش است، برخي اظهار نظرها به خاطر دلسوزي و همراهي با مردم سوريه نيست، بلكه براي ايجاد توطئه و بي ثباتي است.

بان كي مون دبير كل سازمان ملل عصر امروز با حضور در نشست شوراي امنيت به تشريح دستاوردهاي سفر خود به كشورهاي، مجارستان، قطر، مصر، اوكراين و روسيه پرداخت.

همچنين قرار است فردا (چهارشنبه) موضوع رسيدگي به تحولات اخير سوريه در نشست شوراي امنيت مورد بحث و گفت وگو قرار گيرد.

 

زمان انتشار : 1390-01-09