۱۳۹۷/۰۳/۰۱
۸:۴۸ ب٫ظ

يك فعال و تحليلگر سياسي بحرين گفت كه بحران در بحرين به‎حدي عميق است كه آمريكا در صدد است ناوگان پنجم نيروي دريايي خود را كه در منطقه "الجفير " بحرين مستقر است، به منطقه ديگري در درياي عمان منتقل كند.

آمریکا ناوگان پنجم دریایی خود را از بحرین به دریای عمان منتقل می‌کند

"حسن البحريني " نويسنده و پژوهشگر بحريني در گفت‌وگو با خبرنگار بين‌الملل خبرگزاري فارس به بررسي آخرين تحولات بحرين پرداخت.

*فرمان صدور حكم اعدام فعالان بحريني از خارج صادر شده است

وي گفت: رژيم آل‌خليفه كه دست‌نشانده آل‌سعود و مستكبران در بحرين است، با اقدام اخير خود در صدور احكام اعدام براي چندين فعال بحريني قصد داشت كه قدرت‌نمايي كند و به جهان بگويد كه هنوز در ميدان هست. رژيم بحرين رژيمي است كه تمامي دستورات را از خارج دريافت مي‌كند و آنها را در داخل اجرا مي‌كند و بدون ترديد نيز فرمان اخير در صدور احكام اعدام چند فعال بحريني از خارج صادر شده است و بر اساس گزارش‌ها و استدلال‌هايي كه سازمان‌هاي مستقل ارائه داده‌اند، رژيم بحرين هيچ‎گونه دليلي نتوانسته درباره خطاكار بودن اين افراد ارائه دهد.

*رژيم بحرين عليه انقلابيون به دروغ و فرافكني روي آورده است

وي در اين مصاحبه به يكي از دروغ‌ها و فرافكني‌هاي رژيم بحرين درباره انقلابيون اشاره كرد.

حسن البحريني در همين راستا گفت: "علي صقر " يكي از فعالان سياسي بحرين بود كه چندي پيش تحت شكنجه رژيم آل‌خليفه به شهادت رسيد. در اعترافات فعالان سياسي كه به اعدام محكوم شده بودند از علي صقر به عنوان يكي از افرادي ياد شد كه در كشته شدن دو پليس بحريني مشاركت داشته است، حال سؤال اين است كه چرا رژيم آل‌خليفه ابتدا علي صقر را تحت شكنجه به شهادت رساند و پس از آن براي توجيه اين جنايت خود،‌ از اين فعال سياسي تحت شكنجه اعتراف مي‌گيرد كه علي صقر نيز در كشته شدن دو پليس مشاركت داشته است.

وي گفت: احكام اعدام صادره درباره 4 فعال سياسي به وضوح نشان داد كه آل‌خليفه تمامي دستورات خود را از خارج مي‌گيرد و با شكنجه دادن فعالان سياسي از آنها اعتراف مي‌گيرد. در اعترافات اجباري اين افراد گفته شده كه آنها دستورات خود را از سران معارض نظير حسن مشيمع و شيخ مقداد كه هر دو هم‎اكنون در زندان هستند، دريافت مي‌كنند و رژيم نيز اين دو رهبر معارضان را نيز وابسته به خارج معرفي كرده است.

*انقلاب بحرين مردمي و مسالمت‌آميز است

اين تحليلگر سياسي بحرين تاكيد كرد: ادعاهاي رژيم بحرين درباره وابسته بودن انقلاب مردم بحرين كاملاً ساختگي است. واقعاً در بحرين انقلابي مردمي و مسالمت‌آميز وجود دارد. انقلابي كه مردم آن به هيچ وجه به خشونت روي نياورده است.

*اوضاع بحرين از كنترل رژيم آل‌خليفه خارج شده است

وي در ادامه به استمرار اعتراضات و تظاهرات مردم بحرين اشاره كرد و گفت: با وجود حضور نيروهاي اشغالگر سعودي، تظاهرات در روستاها و شهرهاي كوچك و بزرگ ادامه دارد و به‌جرأت مي‌توان گفت كه رژيم آل‌خليفه كنترل اوضاع در شهرهاي اين كشور را از دست داده است و فقط در منامه پايتخت بحرين به دليل وجود گسترده نيروهاي امنيتي، اوضاع را در دست دارد. مردم بحرين هرروز تظاهرات دارند و عليه رژيم بحرين و عليه اشغالگران سعودي شعار مي‌دهند.

حسن الحريني گفت كه معتقد هستيم كه رژيم آل‌خليفه دوام نمي‌آورد و دير يا زود سرنگون خواهد شد.

*همراهي مردم ايران با انقلاب بحرين، باعث دلگرمي بحريني‌ها است

وي همچنين از سلسله تظاهرات مردم ايران در حمايت از ملت مظلوم بحرين قدرداني كرد و گفت: ملت بحرين با شنيدن اخبار همراهي مردم ايران با انقلابشان، ‌دلگرم مي‌شوند. حمايت‌هاي تلويزيون و رسانه‌هاي گروهي ايران از ملت بحرين باعث قوت قلب انقلابي‌ها شده است و به تمام آزادگان دنيا بشارت مي‌دهيم كه مردم بحرين پيروز خواهند شد.

*آمريكا درصدد خارج كردن نيروهاي خود از بحرين است

اين نويسنده و تحليلگر بحريني گفت: رژيم آل‌خليفه بر اساس دروغ، شكنجه و كشتار مردم بنا نهاده شده است. بحران در بحرين به حدي عميق است كه گزارش‌ها حاكي از آن است كه آمريكا در صدد خارج كردن نيروهاي خود از اين كشور است. آمريكا در صدد است ناوگان پنجم نيروي دريايي خود را كه در منطقه "الجفير " بحرين مستقر است به منطقه ديگري در درياي عمان منتقل كند. اين موضوع نشان مي‌دهد كه آمريكا از رژيم آل‌خليفه نااميد شده است. در حال حاضر فقط عربستان از رژيم آل‌خليفه حمايت مي‌كند. رژيم آل‌سعود بر اساس تفكر وهابيت بنا نهاده شده است و از ابتداي ورود نيروهايش به بحرين، كشتارها تشديد يافت و تخريب مساجد و حسينيه‌ها آغاز شد.

وي حمله نظاميان رژيم آل‌سعود به مساجد و حسينيه‌ها را به حمله آل‌سعود در تصرف شبه‎جزيره عربستان و تأسيس سلسله آل‌سعود در اين كشور شبيه دانست.

*رژيم عربستان سعودي رژيمي خودخواه است

حسن البحريني گفت: در هيچ‎جاي دنيا سابقه ندارد كه نام كشوري به نام خانداني گذاشته شود كه بر آن حكومت مي‌كند و شبه‎جزيره عربستان پس از سيطره آل‌سعود بر آن، به نام عربستان سعودي تغيير نام يافت كه اين موضوع نشان از عقب‌ماندگي و خودخواهي خاندان آل‌سعود است.

اين فعال سياسي بحرين گفت: در حمله نيروهاي آل‌خليفه و آل‌سعود به مساجد و حسينيه‌ها، قرآن و كتاب‌هاي مذهبي نظير جامع الزيارات به آتش كشيده شد. اين نيروها تربت‌هاي كربلا را زير پا قرار دادند و به آن اهانت كردند.

*تخريب مساجد و حسينيه‌ها ناشي از تفكر وهابيت است

وي اين‎گونه اقدامات رژيم آل‌خليفه و آل‌سعود را ناشي از تفكر افراطي وهابيت دانست و گفت: مشابه اين اقدام را مي‌توان در افغانستان و شهرستان باميان ديد كه افراطي‌هاي طالبان كه وابسته به وهابيون عربستان بودند اقدام به نابودي مجسمه بودا كردند. اين در حالي است كه تا آن زمان، مردم شهر باميان كه اكثريت آن را شيعيان تشكيل مي‌دهند، به اين مجسمه كاري نداشتند و معتقد بودند كه اين مجسمه براي عده‌اي از مردم جهان محترم است.

*آل‌خليفه كاملاً تحت سيطره آل‌سعود هستند

وي گفت: رژيم آل‌خليفه كاملاً تحت سيطره آل‌سعود هستند و نكته جالب توجه آن است كه در پارلمان بحرين مي‌توان پرچم‌هاي عربستان سعودي را ديد كه اين موضوع در هيچ‎جاي جهان سابقه ندارد. هچنين نكته قابل توجه ديگر آن است كه در ادارات حكومتي بحرين معمولاً چهار عكس روي ديوارها نصب شده است كه يك عكس متعلق به پادشاه بحرين، يكي ديگر متعلق به ولي‌عهد و يكي ديگر متعلق به نخست وزير بحرين است و عكس چهارم، عكس عبدالله، پادشاه عربستان سعودي است كه اين نشانگر اين موضوع است كه در حال حاضر حاكم اصلي بحرين، پادشاه عربستان است.

حسن البحريني گفت: با وجود اين حقايق، نكته تعجب‎آورتر آن است كه باوجود اين همه شواهد درباره وابستگي رژيم آل‌خليفه به آل‌سعود، آنها مدعي مي‌شوند كه انقلابيون بحرين دستورات خود را از ايران مي‌گيرند، اين در حالي است كه اين رژيم آل‌خليفه است كه تمامي دستورات خود را از عربستان مي‌گيرد و به نظاميان سعودي اجازه كشتار مردم را داده است.

*عربستان نمي‌تواند مانع سرنگوني رژيم آل‌خليفه شود

اين فعال بحريني ادامه داد: بعد از خروج نيروهاي آمريكايي از بحرين، رژيم آل‌خليفه سرنگون خواهد شد و حتي عربستان سعودي نيز نخواهد توانست جلوي سرنگوني اين رژيم را بگيرد چون عربستان قدرت چنداني ندارد. عربستان نتوانست در برابر چند صد مبارز حوثي يمن كه با سلاح‌هاي قديمي مبارزه مي‌كردند، دوام بياورد. شيعيان حوثي توانستند در برابر ارتش چند صد هزار نفري عربستان با انواع سلاح‌هاي مدرن و جنگنده‌هاي فانتوم مقابله كند و حتي توانستند در مدت كوتاهي حدود 75 روستاي عربستان را به تصرف خود درآورند و بيش از 150 نظامي عربستاني را نيز به اسارت بگيرند. عربستان قطعاً نخواهد توانست در برابر مردم بحرين مقابله كند البته ما بار ديگر تاكيد مي‌كنيم كه به دنبال خشونت نيستيم.

وي در ادامه به دوگانگي مواضع غرب در قبال رويدادهاي بحرين و رويدادها در ديگر كشورهاي منطقه اشاره كرد.

حسن البحريني گفت: مردم ليبي خواستار دخالت غربي‌ها و نجات مردم اين كشور از دست ديكتاتور ليبي شدند و در نتيجه، غربي‌ها وارد معركه شدند اما با وجود آنكه مردم بحرين بارها خواستار مداخله مجامع بين‌المللي در بحران بحرين شدند، اما اين كشورها هيچ اهميتي به اين موضوع ندادند.

 

زمان انتشار : 1390-01-01