۱۳۹۷/۰۱/۲۸
۱۱:۴۲ ق٫ظ

رايس گفت: در حال حاضر ما در مراحل اوليه ارتباطي با گروه‌هاي مخالف در ليبي، و شناخت انگيزه‌ها و اهداف، خواسته هاي آنها هستيم و مخالفان ليبيائي با همان ميزان تسليحاتي كه در اختيار دارند، در حال ايستادگي و مقاومت هستند و آمريكا هنوز تصميمي براي حمايت تسليحاتي از انقلابيون ليبي ندارد

آمریکا هنوز تصمیمی برای تجهیز نظامی انقلابیون لیبی نگرفته است

نماينده‌ آمريكا در سازمان ملل ضمن اشاره به مقدماتي بودن روابط آمريكا با انقلابيون ليبيائي، اعلام كرد كه واشنگتن در حال بررسي دقيق گزينه تجهيز نظامي مخالفان رژيم ليبي است.

به نقل از خبرگزاري "بلومبرگ "، "سوزان رايس " نماينده آمريكا در سازمان ملل اعلام كرد كه واشنگتن به دقت در حال بررسي تجهيز نظامي انقلابيون ليبيائي است كه از فوريه سال جاري ميلادي درگير جنگ با نيروهاي حامي ديكتاتور سركوبگر ليبي هستند.

رايس گفت: در حال حاضر ما در مراحل اوليه ارتباطي با گروه‌هاي مخالف در ليبي، و شناخت انگيزه‌ها و اهداف، خواسته هاي آنها هستيم و مخالفان ليبيائي با همان ميزان تسليحاتي كه در اختيار دارند، در حال ايستادگي و مقاومت هستند و آمريكا هنوز تصميمي براي حمايت تسليحاتي از انقلابيون ليبي ندارد.

رايس ضمن اشاره به درگيري‌هاي مسلحانه‌اي كه در شهر "مصراته " ليبي جريان دارد، اعلام كرد: آنچه طبيعي است و انتظار مي‌رود اين است كه شكل‌گيري مؤثر نيروهاي مقابله‌اي ليبيائي با حاميان رژيم قذافي مدتي زمان مي‌برد.

نماينده آمريكا در سازمان ملل در ادامه اعلام كرد: در حال حاضر دولت "باراك اوباما "، رياست جمهوري آمريكا، براي بركناري "معمر قذافي "، حاكم ديكتاتور ليبي از قدرت، بدنبال اعمال ساير گزينه ها از جمله تشديد تحريمات تسليحاتي بر رژيم قذافي و حمايت و پشتيباني سياسي و اقتصادي از انقلابيون ليبيائي است.

رايس در شرايطي اعلام كرده كه آمريكا تصميمي براي تجهيز نظامي مخالفان ليبيائي نگرفته است كه "جان مك‌كين "، سناتور جمهوريخواه آمريكايي، خواستار پشتيباني مالي و نظامي بيشتر آمريكا و هم‌پيمانانش از انقلابيون ليبيائي شده است.

رايس پيرو سخنان اوباما اعلام كرد: ما در صدد اين نيستيم كه با استفاده از توان نظامي به بركناري قذافي از قدرت و تغيير رژيم ليبي بپردازيم.

نماينده آمريكا در سازمان ملل ضمن رد تضاد موجود در راهبرد آمريكا در قبال رهبران بحران‌زده خاورميانه اعلام كرد: آمريكا ازخواسته‌هاي دموكراتيك تمام مردم خاورميانه پشتيباني مي‌كند و لزوما خواستار تغيير رژيم در اين كشورها نيست.

 

زمان انتشار : 1390-02-03