۱۳۹۷/۰۲/۲۷
۱:۵۱ ب٫ظ

در ادامه همکاری های فرهنگی و هنری بین دو کشور دوست و همسایه، فیلم سینمایی آواز گنجشک ها در در مرکز فرهنگی ایران در بغداد پایتخت عراق برای تعدادی علاقمندان فرهنگ و هنر ایرانی به نمایش درآمد.

‘آواز گنجشک ها’ در بغداد دیده شد

به گزارش ایرنا، پیش از شروع این نمایش ویژه 'سعد نعمه' از کارگردانان و سینماگران عراقی در معرفی این فیلم ایرانی گفت این فیلم از فیلمهای برگزیده ایرانی بوده که کاندیدای اخذ جایزه در جشنواره فیلم برلین شد و تاکنون در جشنواره های مختلفی شرکت کرده است.
وی در ادامه افزود پیشرفت سینمای ایران بر کسی پوشیده نیست چرا که امروز شاهد حضور فیلم های سینمایی و کارگردانان ایرانی در جشنواره های سینمایی گوناگون در سطح دنیا هستیم .
وی ادامه داد جشنواره های متعددی در ایران با محوریت سینما و فیلم برگزار می شود و جشنواره های بین المللی همچون فجر، مقاومت و... از جمله این رخدادهای بزرگ هنری در ایران است که سالانه مشارکت کنندگان بسیاری از اقصی نقاط کشور های جهان دارد.
این کارگردان عراقی گفت همکاری های خوبی در سطح مسائل فرهنگی بین دو کشور ایران و عراق برقرار شده است و امیدواریم این همکاری ها تداوم داشته باشد.
فیلم آواز گنجشک‌ها به کارگردانی مجید مجیدی کارگردان مشهور ایرانی است که در بین هنرمندان و اصحاب سینمای عراق علاقمندان بسیاری دارد.