۱۳۹۷/۰۲/۰۱
۱:۱۸ ب٫ظ

این ائتلاف با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شده است و در هفته اول حضور خود شاهد عضویت بیش از دویست نفر بود که در میان این تعداد، روشنفکران، شاعران، نویسندگان و اصحاب رسانه نیز به چشم می‌خورند که از مصر و دیگر کشورهای عربی برای عضویت در این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند.

ائتلاف روشنفکران آزاده مصر

روشنفکران و اصحاب رسانه کشور‌های عربی اخیرا تصمیم گرفته‌اند که یک ائتلاف مخصوص به خود ایجاد کنند و در آن از نقش ارزشمند روشنفکران جامعه دفاع کنند.

به گزارش سایت جزیره نت روشنفکران و فعالان عرصه رسانه در کشورهای عربی قصد دارند ائتلافی در قاهره تشکیل دهند. هدف از این ائتلاف بازگرداندن ارزش و اهمیت روشنفکر به او و فعال کردن نقش سازنده این قشر و ایجاد یک جامعه روشنفکر و تحصیلکرده عنوان شده است. این ائتلاف که قرار است در قاهره شکل بگیرد در بیانیه‌ای که منتشر کرده بیان کرده است که قصد دارد اهداف انقلاب 25 ژانویه را دنبال کند. در ادامه این بیانیه خود تمام اقشار جامعه و مخصوصا جوانان را مورد خطاب قرار می‌دهد و آنان را دعوت می‌کند تا سرزمینی زیباتر و جهانی برتر را بیافرینند.

این ائتلاف با استقبال خوبی از طرف مردم روبرو شده است و در هفته اول حضور خود شاهد عضویت بیش از دویست نفر بود که در میان این تعداد، روشنفکران، شاعران، نویسندگان و اصحاب رسانه نیز به چشم می‌خورند که از مصر و دیگر کشورهای عربی برای عضویت در این ائتلاف اعلام آمادگی کرده‌اند. مقر کنونی این ائتلاف قاهره اعلام شده است و احتمال دارد در آینده تغییر کند.

حامد ابو احمد صاحب این ایده فرهنگی و رئیس سابق دانشکده زبان و ترجمه دانشگاه الازهر در گفتگوی خود با جزیره نت گفت که از آن جا که دائم به فکر مسائل مردم و مشکلات آنان بودم این ایده به ذهنم خطور کرد. دوست داشتم که نظام فاسد و مستبد را تغییر دهم و آینده بهتری را برای نسل‌های بعد بسازم. به همین دلیل به فکر این ائتلاف افتادم. او در ادامه توضیح داد که ائتلاف مذکور مستقل از موسسه‌های فرهنگی بین المللی است که به مدت سی سال از فساد نظام خود در رنج بوده است.

احمد سویلم شاعر و عضو اتحادیه نویسندگان مصر درباره ایده مذکور نظر خود را این گونه بیان کرد که این ایده هنوز بسیار خام بوده و شکل نهایی خود را نگرفته است و ما سعی داریم که با مشخص کردن قوانین لازم محدودیت فعالیت‌های آن را مشخص کنیم.

 

زمان انتشار : 1391-03-02