۱۳۹۹/۰۱/۰۵
۲:۱۰ ب٫ظ

سهم کارگردان جوان عراقی در مهار ویروس کرونا ساخت میان پرده های تلویزیونی درباره توصیه های بهداشتی و آگاهی بخشی همگانی در مقابل خطرهای این بیماری است.

ابتکارهای کارگردان عراقی در مبارزه با کرونا

به گزارش الأمه:

«نبیل جوی» روز شنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا گفت که به حکم وظیفه و مسوولیتی که جامعه بر دوش او به عنوان هنرمند و کارگردان گذاشته، تعدادی میان پرده آموزشی در خصوص راه های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ساخته که در شبکه های مختلف تلویزیونی عراقی پخش می شود.

وی قدردانی از زحمات و خدماتی که کادر پزشکی و پرستاری و وزارت بهداشت عراق در این برهه به مردم ارائه می کنند، را بخش دیگری از موضوع میان پرده های تلویزیونی خود دانست.

این کارگردان عراقی تاکید کرد که هنرمند در جامعه جایگاه و شان مردمی دارد و می تواند از آن در راستای آگهی بخشی عمومی بهره ببرد و مردم را نسبت به خطرهای ویروس کرونا آگاه کند.

جوی افزود که متاسفانه یک عده از مردم همچنان نسبت به این ویروس و تهدیدهای آن سهل انگار هستند و هنوز آن را جدی نگرفته اند و ضروری است که این قشر از جامعه توجیه شوند.

کارگردان جوان عراقی تاکید کرد که با وجود اعلام مقررات منع تردد با هدف پیشگیری از شیوع این بیماری در شهرهای مختلف عراق از جمله پایتخت،  تلاش او برای آگهی بخشی همگانی از طریق رسانه ادامه دارد و متوقف نشده است.

وی به ضرورت جدی گرفتن توصیه های دستگاه های بهداشتی و درمانی در خصوص ماندن در منزل و عدم نقل و انتقال غیر ضروری برای مهار ویروس کرونا تاکید کرد.

این کارگردان عراقی بیان کرد که در این برهه در مبارزه با مهار ویروس کرونا رسانه و شبکه های اجتماعی می توانند نقشی مهم و اثرگذار ایفا کنند.

نبیل جوی دهها برنامه مختلف تلویزیونی را در شبکه های تلویزیونی عراقی کارگردانی کرده و اکنون با شبکه «الفرات» عراق همکاری می کند.